تسمه نقاله آرد

تسمه نقاله آرد سازی/نوار نقاله کارخانه آسیاب

تسمه نقاله آردسازی یکی از پر مصرف ترین نوار نقاله ها می باشد در صنایع آسیاب و آرد سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب تسمه نقاله آرد سازی در کارخانجات

یکی از اصلی ترین و مهم ترین فرایند های تسمه نقاله های آرد سازی انتخاب درست تسمه نقاله است. ابتدا باید قبل از خرید و انتخاب تسمه نقاله آرد سازی ابتدا باید درباره طول نوار نقاله قطر غلتک شیب تسمه نقاله و نوع کارکرد نوار نقاله آردسازی اطلاعاتی را کسب کرد.

دلایل استفاده از تسمه نقاله آردسازی در کارخانجات آسیاب

تسمه نقاله آرد

از مهم ترین مزایای استفاده از تسمه نقاله آرد سازی و نوار نقاله به صرفه جویی در هزینه حمل و نقل است.

حمل و نقل و جابجایی سریع و زود نسبت به نیروی انسانی در صورت استفاده از تسمه نقاله آرد سازی

نیاز به نیروی انسانی کمتر

توانایی حمل طیف گسترده ای از مواد.

انواع تسمه نقاله آرد سازی

تسمه نقاله های آرد سازی و نوار نقاله های آرد سازی  انواع مختلفی دارد که بسته نوع حمل و شرایط مورد استفاده قرار می گیرند.

آسیاب کردن چیست؟

آسیاب کردن محصولات از فرآیندهای مهمی است که ریشه در تاریخ انسان دارد در این فرآیند اندازه یک محصول از طریق یک سری عملیات مکانیکی مانند ،برش ضربه و مالش کاهش مییابد حاصل فرآیند آسیاب کردن محصول خرد یا نرم شده میباشد در عملیات خرد کردن محصول پس از اعمال نیرو قطعه قطعه شده و به ابعادی در حدود یک میلیمتر یا بزرگتر تبدیل می شود زمانی به یک محصول آسیاب شده آرد گفته میشود که اندازه قطر متوسط ذرات از 1 میلیمتر کمتر باشد.
امروزه به دلیل افزایش جمعیت در مراکز شهری اکثر کارخانه های آرد در اطراف شهرهای بزرگ متمرکز شدهاند و غلات خصوصاً گندم پس ازانتقال توسط تسمه نقاله ها و نگهداری در سیلوها به کارخانه های آرد سازی منتقل شده و آسیاب میشوند خرد کردن و آسیاب نمودن محصولات در مزارع بیشتر برای تأمین خوراک دام و رفع احتیاجات محلی کشاورزان انجام میشود آسیاب نمودن محصولات دارای مزایای زیر است.
اشغال فضای کمتر آرد

یکنواخت تر مخلوط شدن اجزا خوراک دام بعد از اسیاب و آرد شدن

افزایش قابلیت هضم دانه ها 

فرآوری راحت تر آرد در مراحل بعدی

کاهش اندازه بر ماندگاری محصول تأثیر عمده ای دارد.

در صورت تمایل شما میتوانید برای مشاهده لیست قیمت تسمه نقاله آردسازی و مشخصات به صفحه  انواع تسمه نقاله های مراجعه فرمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تسمه نقاله آردسازی و نوار نقاله آسیاب میتوانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.
با خرد نمودن یک محصول آنزیم های طبیعی آزاد شده و موجب تجزیه بافت می.شوند به دلیل افزایش سطح آزاد محصول فعالیت میکروبها افزایش یافته موجب کاهش و تخریب مواد غذایی آن میشود با از بین رفتن بافت سطحی و در معرض هوا قرار گرفتن مواد درونی اصول مهندسی تجهیزات فراوری محصور صورت سنگها بر خلاف جهت هم دوران می نمایند.

تسمه نقاله آرد تسمه الواتور و قاشقک در حمل غلات

فرآیند آسیاب وحمل و نقل آرد با تسمه نقاله آرد سازی

در این نوع آسیاب با استفاده از صفحات مشبک و تعویض آنها میتوان اندازههای مختلفی از آرد را به دست آورد سطح سنگ آسیاب زبر و بر روی آنها شیارهایی تعبیه شدهاند که از مرکز به طرف بین دو پیرامون کشیده شده و به بهتر حرکت کردن مواد از مرکز سنگها به بیرون مینمایند. امروزه سنگهای آسیابهای سنگی با چدن ریخته میشوند کهتا مشکل تأمین و تراش سنگ را کم کرده است.

 یک سنگ آسیاب و شیارهای آن در آسیابهای ،سنگی ریزی و درشتی مواد خرد شده و آرد به عوامل مختلفی چون سطح صفحات سرعت دوران سنگها فشار روی صفحات مقدار خوراک نوع محصول و رطوبت محصول بستگی دارد.
معایب عمده آسیاب سنگی برای آرد کردن عبارتند از (۱) سنگهای سنگین (۲ داغ شدن سنگها در اثر ،اصطکاک (۳) جدا شدن تدریجی ذرات سنگ در اثر سایش و مخلوط شدن آنها با آرد (۴) فرسایش زیاد سنگها (۵ مصرف انرژی زیاد و (۶) استهلاک زیاد قطعات مکانیکی به دلیل معایب ذکر شده تولید و استفاده از آسیابهای سنگی برای آرد کردن در حال منسوخ شدن است.

انواع مختلف نوار نقاله و تسمه نقاله آرد سازی 

انتخاب یک نوار نقاله مناسب برای جابجایی مواد آرد شده در کارخانجات آسیاب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد.جابجایی محصولات در کارخانجات آرد سازی میتواند با استفاده از نیرو های میکانیکی،بادی و یا ثقلی انجام گیرد.ولی بیشتر جابجایی اکثر محصولات با استفاده از وسایل و تجهیزات میکانیکی انجام می شود.

تسمه الواتور تسمه ای برای حمل مواد به صورت عمودی

الواتور تسمه ای و قاشقکی در صنایع آرد سازی

الواتور های تسمه ای یکی از انواع تجهیزاتی میباشند که برای حمل غلات و غیره در گارگاه های فراروی محصولات کشاورزی و یا آرد سازی مورد استفاده قرار میگیرند. اینوع از نقاله و الواتور دارای تعدادی قاشقک الواتور هستند که بر روی تسمه نصب میشوند . کارکرد الواتور ها به این صورت است که غلات از پایین به با الواتور تغذیه و بعد از حمل توسط قاشقک ها  به صورت عمودی در بالا تخلیه می شوند. انجام میشود.

در کارخانجات آرد سازی یکی از تسمه های که در الواتور ها مورد استفاده قرار میگیرد تسمه نقاله لاستیکی و تسمه الواتور برزنتی است. این نوع از تسمه نقاله آرد سازی  در واقع مجموعه ای از رشته های باربر هستند که توسط ترکیبات پلیمری به یکدیگر متصل می شوند و پوششی لاستیکی  از آنها در برابر عوامل شیمیایی و مکانیکی محافظت می کند.این نوع از تسمه ها به دلیل استفاده از الیاف نخی و پلی استر در اسکلت داری مقاومت کشش مناسب و به دلیل داشتن پوشش لاستیکی چسبندگی مناسب و اصطکاک مناسبی را با غلتک ها دارند.

نقاله مارپیچی

تسمه نقاله آرد سازی نوار نقاله مارپیچ

نوار نقاله های پیچی یکی از قدیمی ترین نقاله هایی میباشند که از 250 سال پیش مورد استفاده  قرار میگرفتند. نوار نقاله مارپیچ برای آرد از یک محور تشکیل شده است که بر روی آن یک صفحه به نام مارپیچ به نام هلیس سوار شده است .هلیس در واقع یک نوار پیوسته از جنس فلز است که بعد نورد کاری و خم به صورت مارپیچی و رزوه ای دور یک شفت و یا لوله وصل می شود ، بعد از ان هلیس  در لوله  و یا نیم لوله قرار داده می شود .طریقه کارکرد نوارنقاله مارپیچ در صنایع آرد سازی بدین صورت است که با چرخش هلیس مانند چرخش یک پیچ مواد را گام به گام به طرف جلو هل می دهد.

از این نوه نوار نقاله در صنایع آرد سازی برای جابجایی انواع غلات و آرد استفاده میشود. از معایب این نوع نقاله های پیچی میتوان به گیر کردن دانه ها و غلات در لبه مارپیچ و دیواره لوله و اسیب رساندن به غلات است. به همین دلیل این نوع از نقاله ها برای حمل مواد آرد شده مناسب تر هستند.

اندازه گام و نوع هلیس انواع مختلفی دارد که چند نمونه از نقاله های پیچی را آردسازی را مورد برسی قرا می دهیم.

نوارنقاله آرد سازی پیچی گام استاندارد:

پاز نوع هلیس برای حمل محصولات به صورت افقی و یا باشیب کم استفاده می شود.

نوار نقاله آرد سازی پیچی نیم گام:

از این نوع نوار نقاله در صنایه آرد سازی برای حمل و جابجایی دانه ها به صورت شیبدار استفاده می شود.

نوار نقاله آرد سازی پیچی دوگام (دو مارپیچ روی یک شفت):

جایی که تخلیه محصول لازم باشد. معمولا به عنوان یک نقاله قبل از تخلیه می باشد.

نوار نقاله آرد سازی پیچی با گام های بریده شده و تا خورده:

از این نوع نقاله جائیکه سطح بالایی از اختلاط محصول و افزایش زمان نگهداری مورد نظر باشد استفاده می شود.

نوار نقاله آرد سازی پیچی با گام های متغیر:

از این گام برای تغذیه پیچی استفاده می شود. ورودی در گام کوتاه. گام کامل پشت برای ادامه حرکت محصول برای افتادن استفاده می شود.

 

نوار نقاله های پنوماتیکی آرد  نوار نقاله های هوا 

از دیگر نوار نقاله ها برای حمل آرد نقاله های پنوماتیکی هستند که توسط جریان هوا میتوانند مواد را در یک کانال جابجا کنند. 

ازمزایای نوار نقاله پنوماتیکی آرد سازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

در این نوع نوار نقاله می توان مواد آرد شده و سبک را از مسیر های پیچ در پیچ انتقال داد.

به دلیل سرعت هوا مواد ارد شده تماس کمی را با دیواره دارند. این امر باعث میشود که جلو گیری از چسیبیدن مواد ار به دیواره و ایجاد لکه و کیک بر روی دیواره های محفضه می شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *