ورق سیلیکون -لاستیک نسوز سیلیکون-لیست قیمت

لاستیک سیلیکون

ورق سیلیکون – لیست قیمت و مشخصات لاستیک های سیلیکونی

 

 ورق سیلیکون یکی از جالب ترین و کارآمد ترین ابداعات دو دهه اخیر است. این محصول با نام های ( لاستیک نسوز سیلیکون- رابر سیلیکون ) نیز شناخته می شوند. . لاستیک نسوز سیلیکونی و انواع سیلیکون ها به دلیل داشتن مزایایی همچون: مقاومت در برابر گرما تا 300 درجه سانتیگراد کارایی مطلوب تا منفی55درجه سانتی گراد خواص خوب عایق الکتریکی حفظ کشسانی ، ثبات خواص در گستره وسیعی از دما، مقاومت در برابر اب و چسب، داشتن مجوز گرید بهداشتیA باعث شده لاستیک سیلیکونی ویا در کاربرد های بسیار متنوع مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع سیلیکون

انواع سیلیکون ها

همه چیز درباره سیلیکون ها و مواد نسوز

برای بسیاری از شیمیدانان بسپاری، یکی از جالبترین ابداعات دو دهه اخیر، کشف و تولید صنعتی گستره ای از بسپارهای نیمه معدنی و تمام معدنی از جمله بسپارهای سیلیکونی بوده است. به دلیل….

ورق سیلیکون

ورق سیلیکون – لاستیک نسوز سیلیکون- مصارف و کاربرد ورق یا لاستیک سیلیکون

 

.از جمله مصارف و کاربرد ورق سیلیکون و یا لاستیک نسوز سیلیکون ها می توان مصارف زیر را نام برد: در انواع صنایع هوافضا غذایی دارویی ریخته گری سرامیک سازی آرایشی و بهداشتی طلاکوبی قالب سازی (برای استفاده در آب بندی، عایق الکتریکی ،واشر های بهداشتی ) تسمه نقاله های بهداشتی و غیره

 

ابعاد و ساخت ورق سیلیکون

. تولید و ساخت این نوع از سیلیکون ها بیشتر توسط کشور های کره، هند، چین و المان انجام میشود که البته مرغوب ترین آن در کشور آلمان تولید می شود. عرض لاستیک ها با اندازه های 100-120 و 150سانت، ضخامت 0.5 تا 20 میلیمتر با رول های 10 تا 12 متری تولید می شوند.

 

تفاوت ورق سیلیکون با لاستیک های طبیعی

این ورق سیلیکون به مراتب گرانتر از لاستیک های متداول (مثل لاستیک طبیعی و SBR) هستند و خواص مکانیکی ضعیفتری در دمای اتاق نشان می دهند.تا C° 250 + است ولی این گستره را می توان با استفاده از مواد خاص افزایش داد. با اینکه ترکیبات عام المصرف سلیکونی استحکام کششی در حدود ۷MPa از خود نشان میدهند، ولی با به کارگیری سیلیس دودی مقادير ۱۴MPa می توان دست یافت.

به همین ترتیب، مانایی فشاری آمیزه های معمولی پخت شده پس از ۲۴ ساعت در دمای ۱۵۰ ، °C، ۲۰ تا ۵۰٪ است، ولی این رقم در مورد لاستیک های خاص به ۶۰٪ تنزل می یابد. سیلیکون ها در مقایسه با لاستیک های آلی، از نفوذپذیری خیلی بالایی در مقابل هوا برخوردارند، به طوریکه ۱۰ تا ۲۰ بار نفوذپذیرتر از لاستیک های آلی هستند.

رسانندگی گرمایی این لاستیک ها هم بالاست و حدود دو برابر کائوچوی طبیعی است. مصارف این لاستیک ها از پایداری گرمایی، خواص خوب عایق الکتریکی، خواص ضد چسبندگی و بی اثری بر بدن ناشی می شود ولی به دلیل قیمت بالا و خواص مکانیکی ضعیف در مواد خاص استفاده می شوند.

 

لاستیک سیلیکونیمشخصه نا مطلوب لاستیک های سیلیکونی

رسانندگی گرمایی این لاستیک ها هم بالاست و حدود دو برابر کائوچوی طبیعی است. مصارف این لاستیک ها از پایداری گرمایی، خواص خوب عایق الکتریکی، خواص ضد چسبندگی و بی اثری بر بدن ناشی می شود ولی به دلیل قیمت بالا و خواص مکانیکی ضعیف در مواد خاص استفاده می شوند. لاستیک های سیلیکونی دو مشخصه نامطلوب غیرعادی دارند. اختلاط لاستیک با سیلیس ریز، موقع نگهداری در انبار به واکنشی می انجامد که طی آن سطح لاستیک وولکانیده می شود و این به مشکلاتی جدی در قالبگیری و روزن ارنی می انجامد.

بنابراین معمول آن است که شکل دهی در عرض ۱ تا ۳ هفته پس از اختلاط انجام گیرد تا چنین پدیده ای رخ نده دیگر افزودن مواد کنترل کننده ساختار نظیر دی فنیل سیلان دیول یا پنتاکوکسی دی متیں سیلان و یا حتی عمل آوری پرکننده با یک ترکیب کلروسیلان و شستن هیدروکلریک اسید ازاد شده است.

خواص فیزیکی لاستیکهای سیلیکونی عام المصرف این مقادیر پس از پخت ۲۴ ساعتی در دمای ۲۵۰°C، در دمای ۲۰°C به دست آمده اند. مورد غیرعادی دیگر غالبا مشاهده شده این است که لاستیکها موقعی که در فضای بسته در معرض دمای بالا قرار میگیرند نرم و یا اصطلاحا وا می روند. این احتمالا به دلیل مجاورت رطوبت محبوس است که چون جای فرار ندارد سبب آبکافت بسپار می شود.

 

رابر سیلیکون مصارف رابر سیلیکون

عنوان شده که در هواپیماهای جدید مسافربری و نظامی هر کدام حدود ۱۰۰۰ پوند لاستیک سیلیکون مصرف می شود. این لاستیک را می توان در واشرها، نوار درزگیر، طوقه درزگیر برای موتور جت، کانال کشی، لرزه گیرها و تجهیزات عایقکاری یافت.

عایق کابل سیلیکون به مقدار وسیع در وسایل حمل ونقل دریایی استفاده می شود چون این عایق موقع آتش سوزی تخریب نمی شود و در عوض لایه محافظ و عایقی از جنس سیلیس تشکیل می گردد. از لاستیک نسوز سیلیکون و گریس سیلیکون در کاربردهای متفرقه مثل لوله های استریل شدنی انتقال خون، بست ظروف آنتی بیوتیک، واشر اطوی برقی، یخچالهای خانگی و برای غلتکهای پوشیده از جنس لاستیک نچسب برای کار با موادی نظیر شیرینی جات و نوارچسب استفاده می شود. از لاستیکهای سرد پخت در مصارف الکتریکی مثل کپسول کردن قطعات برقی استفاده می شود.

گریس سیلیکون

گریس سیلیکون

کاربرد سیالات و گریس های سیلیکون در دما بالا می باشند.از آن ها به عنوان روان کننده  استفاده می شود. اما استفاده از آنها به عنوان روان کننده مرزی خصوصأ مابین سطوح فولادی تا حدی محدود است. هرچند،

تسمه الواتور برزنتی

تسمه نقاله برزنتی  

چه موقع از تسمه الواتور برزنتی استفاده می شود؟

تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی

 در چه مواردی از تسمه نقاله لاستیکی استفاده می شود؟