ریگلاژ تسمه نوار نقاله/انواع وسایل کشیدن نوار نقاله-مشخصات

ریگلاژ تسمه نقاله تمام نوار نقاله ها بنا به دلایل زیر نیاز به استفاده از وسایل کشیدن ریگلاژ تسمه نقاله دارند:

1) اطمینان از مقدار کافی کشش و ریگلاژ  در طرف شل نوار در طبلک محرکه، T2، جهت جلوگیری از سر خوردن تسمه نوار نقاله.

2) اطمینان از ریگلاژ و کشش مناسب نوار در نقاط بارگیری و سایر نقاط در طول نوار (ریگلاژ تسمه نقاله برای جلوگیری از کاهش قوس عرضی نوار بين که منجر به ریزش مواد می شود  ضروری است)

3)جبران  تغییرات طول نوار 

4) فراهم کردن حلقه ذخیره از نوار برای انجام اتصال یا تعویض آن (در صورت نبود ذخیره نوار، تکه های کوچک نوار نو باید اضافه شود، در نتیجه نیاز به دو اتصال خواهیم داشت). مقدار سرانگشتی برای تعیین حداقل طول کشیدگی، یک درصد از طول باربری است. چنانچه شرایط محل اجازه دهد این مقدار تا 1/5 درصد طول باربری قابل افزایش است.

وسایل کشیدن و ریگلاژ نقاله – انواع وسایل و تجهیزات تسمه نوار نقاله

ریگلاژ تسمه نقاله

قرقره نوار نقاله یا رولیک چیست ؟ رولیک و قرقره ها ( idlers ) در کانوایر و نقاله ها قطعاتی کاربردی و بسیار مهم هستند، که میبایست تکیه گاه مناسبی برای تسمه نقاله و نگهدارنده مناسبی برای بار حمل شده فراهم کنند. 

وسایل کشیدن ( ریگلاژ )دستی تسمه نوار نقاله

ریگلاژ تسمه نوار نقاله وسایل کشیدن دستی از نظر حمع و جور بودن و هزینه پایین مزیت دارند، اما با توجه به اینکه کشیدگی در دوره های زمانی ثابت می ماند. کشیدگی نوار تقریبا همیشه بسیار بالا یا بسیار پایین است. از این رو وسایل کشیدن دستی تنها در مواردی که استفاده از وسایل ریگلاژ تسمه نوار نقاله و کشیدن اتوماتیک به دلیل کمبود فضا عملی نباشد، یا در مورد تسمه نوار نقاله های نسبتا کوتاه یا وظیفه سبک که در آنها ریگلاژ نوار نقاله کشیدن نوار چندان ضروری نیست، توصیه می شوند. در نوار نقاله های تناژ بالای سربالا، مانند انباشت کننده ها، استفاده از وسایل کشیدن دستی معمولا برای هیچ طولی توصیه نمی شود.

 

 

چگونگی ریگلاژ دستی نوار نقاله

ریگلاژ تسمه نقاله متداول ترین وسیله کشیدن دستی نوع پیچی است . از دیگر انواع متداول وسایل کشیدن با جک هیدرولیک است. وسایل کشیدن پیچی دامنه حرکت ( 12-18-24-30-36 )اینچ دارند و برای نوارهای با طول حداکثر 250 فوت استفاده می شود. مسئله اصلی در استفاده از وسایل ریگلاژ تسمه نوار نقاله و کشیدن دستی، نیاز به یک اپراتور با دقت است که تشخیص دهد چه میزان ریگلاژ کشیدن لازم است و سپس با تنظیم پیچ، کشیدگی مناسب را ایجاد کند. عدم وجود اندیس دقیق برای تشخیص مقدار کشیدگی مورد نیاز یا مقدار کشیدگی ایجاد شده در هر تنظیم پیچ، استفاده از این وسایل را با دشواری مواجه می کند. در مورد نوارهای نو، اعمال یک تنش بزرگ در طرف شل نوار جهت ( پیش کشیدگی )  نوار ضرورت دارد. این کار از شل شدن نوار و جمع شدگی در پشت طبلک محرکه و سرخوردن نوار جلوگیری می کند. در وسایل کشیدن دستی، اپراتور برپایه قضاوت شخصی تنظیم مناسب را انجام میدهد.

وسیله کشیدن دستی- وسیله کشیدن ریگلاژ  دستی، معمولا در انتهای نوار نقاله در طرف غیر محرکه نوار نصب می شود. در این نقطه نیاز به نصب طبلک اصافی وجود ندارد. البته در صورت نیاز امکان نصب وسیله ریگلاژ تسمه نقاله در هر جایی در طرف بازگشت نوار وجود دارد.

عواملی پارگی و خرابی تسمه نقاله ها

عوامل زیادی وجود دارد که باعث خرابی و پارگی در تسمه نقاله ها ی لاستیکی  –   تسمه الواتور برزنتی  و یا  تسمه نقاله pvc می شود. مانند…

وسایل کشیدن اتوماتیک تسمه نوار نقاله

وسایل ریگلاژ تسمه نوار نقاله اتوماتیک مطلوب ترین وسایل برای استفاده در هر نوع نوار نقاله هستند. آنها را می توان به صورت افقی، عمودی یا در هر شیبی نصب کرد. انواع ثقلی، هیدرولیکی، الکتریکی یا پنوماتیکی دارند که البته نوع ثقلی متداول ترین آنها است.

وسیله ریگلاژ تسمه نقاله  ثقلی : این نوع وسیله کشیدن، بهترین نوع از نظر سرعت عملکرد است. در نوار نقاله های سرازیر قرار دادن وسیله ریگلاژ در نوار بازگشت و تا حد ممکن نزدیک به محل تخلیه نوار اهمیت اساسی دارد. تجربه نشان میدهد که هیچ نوع وسیله کشیدن دیگری نمی تواند شرایط عملیاتی صحیح را برای کنترل کشیدگی یک نوار سرازیر تأمین کند. وسیله ریگلاژ تسمه نوار نقاله هیدرولیک : این وسیله کشیدن یک کشیدگی ثابت از پیش تعیین شده ای را به نوار بازگشت اعمال می کند. نسبت به نوع ثقلی این مزیت را دارد که نیاز به ایجاد حفریات اضافی برای نصب وزنه های تعادلی ندارد.

وسیله ریگلاژ تسمه نوار نقاله الکتریکی : این وسیله کشش از یک وینچ الکتریکی به همراه کنترل یا تنش سنج استفاده می کند.

 

صنایع کوبن راه تولید کننده و توزیع کننده انواع تسمه نقاله ، رولیک ، زنجیرالواتور و انواع قطعات الواتورهای سطحی ،آماده خدمت رسانی می باشد . شما می توانید با تماس با مشاوره ما،اطلاعات لازم در زمینه محصول مورد نظر خود را کسب نمایید. ما محصول مورد نظرتان را با بهترین آلیاژ و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهیم.

تسمه نقاله/0تا100تسمه نوارنقاله/قیمت عرض30تا180
سیستم نوار نقاله دارای یک تسمه نقاله بی انتها می باشد که بر روی دو غلتک یک در ابتدای تسمه یکی در انتهای تسمه و رولیک ها سوار می گردد. غلتک انتهایی به یک موتور وصل است که با دوران خود تسمه را به حرکت درمیاورد و باری که روی آن قرار دارد با خود جابجا می نماید.

قیمت چسب تسمه نقاله/چسبSC2000 نوار نقاله
چسب تسمه نقاله SC2000 یک نوع چسب لاستیک مایع بر پایه کلروپرن است که با کاتالیز مخلوط شده و با مقدار مناسب سخت کننده UTR20 یا ER42، باعث ایجاد چسبندگی با استحکام بالا در لاستیک می شود.