دستگاه تسمه نقاله ارتعاشی برای حمل و جابجایی

کاربرد تسمه نقاله ارتعاشی/نوار نقاله ارتعاشی

تسمه نقاله ارتعاشی دارای اهداف و مقاصد ویژه و منحصر به فرد می باشد. اجزا تسمه نقاله ارتعاشی تقریباً ثابت بوده و فقط محصول حرکت می کند. با استفاده از ارتعاش کنترل ،شده محصول می تواند بسیار مطمئن در جهت خاص تسمه نوار نقاله حرکت کند. ایده کار تسمه نقاله ارتعاشی این است که حرکت نوار نقاله رو به جلو کمی به بالا و آهسته و حرکت تسمه نقاله ارتعاشی در برگشت رو به پائین و سریع است این حرکت محصول را در حرکت رو به جلو تقریباً در هوا معلق نگه می دارد. در حالیکه نقاله سریع به عقب بر میگردد و وقتی محصول روی سطح تسمه نقاله ارتعاشی میافتد جلوتر از جائیکه قبلاً بوده قرار میگیرد. حرکت در هر کورس بسیار کوچک و به هم دیگر فشرده ،است بنابراین ارتعاش ایجاد می کند.

طریقه کارکرد تسمه نقاله ارتعاشی-نوار نقاله ارتعاشی

این حرکت ارتعاشی در تسمه نقاله ارتعاشی میتواند با استفاده از یک وسیله پنوماتیکی که سریعاً به عقب و جلو می لغزد ایجاد شود. جهت قرارگیری دستگاه جهت حرکت ارتعاشی را تعیین می کند. روش متداول استفاده از یک چرخ لنگر متحرک موتوری است که نابالانس میباشد این روش به استفاده از یک عضو فنری جهت دار نیاز دارد تا حرکت ارتعاشی کنترل شود.

نقاله/0تا100تسمه نوارنقاله/قیمت عرض30تا180 

تسمه نقاله ارتعاشی میتوانند برای حمل محصولات در شیب رو به بالا و در مسیرهای قوسدار نیز طراحی شوند. یکی از جنبه های منحصر به فرد تسمه نقاله ارتعاشی آن است که میتوانند در فضایی که تسمه نقاله تسمه ای متداول نمیتوانند انطباق ،یابند طراحی شوند. برای مثال تسمه نقاله ارتعاشی میتوانند زیر یک ماشین ابزار خودکار برای جابه جایی برادهها و مایع خنک کن و انتقال آنها به نوارنقاله حمل براده نصب شوند با استفاده از یک صفحه سوراخ شده بر روی تسمه نقاله ارتعاشی میتوان جداسازی مایع خنک کن از براده ها را انجام داد.

جداسازی با نقاله های ارتعاشی

این ایده میتواند برای جداسازی هر ماده ای با هر اندازه استفاده شود محصول کوچکتر از سوراخ میافتد و احتمالاً روی نوار نقاله دیگر وارد می شود. محصول بزرگتر از طرف دیگر تسمه نقاله خارج میشود. چندین طرح تسمه نقاله ارتعاشی وجود دارد. برخی نوار نقاله ها از میزها یا صفحه های فولادی تخت برای سطح حمل استفاده می کنند. این روش انتقال بسیار متداول است استفاده از فولاد زنگ نزن برای تسمه نقاله ارتعاشی صفحه ای روشی ایده ال برای حمل محصولات غذایی ،است. به خاطر آنکه تسمه ای برای تمیز نگه داشتن وجود ندارد و جایی برای مخفی شدن باکتری روی سطح صاف وجود ندارد. تسمه نقاله ارتعاشی برای حمل فرآورده های غذایی و محصولات بسیار متداول هستند.

انواع تسمه نقاله ارتعاشی-انواع نوار نقاله ارتعاشی

تسمه نقاله ارتعاشی تسمه ای به شکل ناودانی برای کاربردهای غیر خوراکی بسیار متداول هستند. نوع تسمه ناودانی برای کاربردها معدنی مانند شن زغال سنگ و مانند آن استفاده می شود.
یک نوع تسمه نقاله ارتعاشی دیگر نیز برای جابه جایی جهت دار محصول وجود دارد که در آن نیازی به ارتعاش جهت دار نیست. آن از یک سطح مایل برسدار با رشته های مایل که محصول را در جهت خواب برسها هدایت میکند استفاده می کند. این طرح برای جابه جایی قطعات کوچک و صلب مفید است و میتوان تجمع و جداسازی قطعات را در یک نوار ایجاد کرد روی سطح میز با آرایش جهتدار برسها مسیر انتقال ایجاد می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *