طولانی‌ترین تسمه نوار نقاله‌ها

طولانی ترین تسمه نوار نقاله در منطقه ی بیابانی در جنوب کشور مراکش صحرای غربی وجود دارد،که طولانی‌ترین تسمه نقاله نقاله ای در جهان به شمار می آید. طول این تسمه استیل کورد سیمی ۹۸ کیلومتر است و از معادن فسفات شهرک بوکراع تا ساحل جنوبی شهر العیون ادامه دارد.

در فرودگاه بین‌المللی دبی ، طولانی‌ترین تسمه نوار نقاله نقاله ای استفاده شده . که چمدان‌ها را به طول ۶۳ کیلومتر (۳۹ مایل) جابه‌جا می‌کند. این سامانه توسط شرکت زیمنس نصب و در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد.

طولانی ترین سامانه کانوایرها و نقاله ها در دنیا

در غرب استرالیا معدن آلومینیم بوکسیت وجود دارد که دارای طولانی‌ترین تسمه نوار نقاله یک تکه میباشد.طول یکی ۳۱ کیلومتر و دیگری ۲۰ کیلومتر است. این سامانه کانوایر مواد معدنی فرآوری نشده را به‌طور مستقیم به پالایشگاه فرآوری آلومینیوم منتقل می‌کند.

یکی دیگر از طولانی‌ترین سامانه‌ کانوایر یک تکه از شهر مگالایا در هندوستان به کارخانه سیمانی در بنگلادش به طول ۱۷ کیلومتر است که ۹۶۰ تن مواد از قبیل سنگ آهک را انتقال می‌دهد. (۷ کیلومتر از این  نقاله در هندوستان و ۱۰ کیلومتر آن در بنگلادش قرار دارد.)   این سامانه توسط کمپانی فرانسوی AUMUND طراحی و راه‌اندازی شده‌است.

طولانی ترین نوار نقاله ایران

 طولانی ترین تسمه نوارنقاله ایران نیز متعلق به معدن سنگ آهن سنگان خواف (سایت توسعه ملی) با طول 7 کیلومتر است که متوسط بار انتقالی در 24 ساعت به میزان 64800 تن میباشد. نوار مذکور توسط شرکت ماشین سازی ویژه ساخته و نصب شده و در سال 1397 راه اندازی شد.

بخشی از نوار نقاله خط انتقال مواد سنگ شکسته سایت توسعه ملی (سنگان / خواف 1397)

نوار نقاله خط انتقال مواد سنگ شکسته سایت توسعه ملی (سنگان / خواف 1397)

تارانتو، پائولو مونتی، سال ۱۹۶۴

تارانتو، پائولو مونتی، سال ۱۹۶۴