غلتک ثابت و متحرک نقاله

انتخاب قطر غلتک مناسب برای نقاله های تسمه ای

هدف اولیه در انتخاب قطر مناسب غلتک کانوایر اطمینان از این مسئله است که تنش در تسمه  در زمان تماس آن با غلتک در حالت کشش پایین تر از حد خستگی پیوندهای بین اجزاء تسمه نقاله باشد تنش بیش از اندازه در لاشه تسمه های لاستیکی و pvc باعث جدا شدن لاها و گسیختگی زود هنگام نوار به ویژه در اتصالات آن میشود.

انتخاب غلتک نقاله های تسمه ای

در برخی موارد زمانی که فضای محدودی وجود داشته باشد ممکن است از غلتکهایی کوچکتر از اندازه توصیه شده در نقاله های تسمه ای استفاده شود. این امر باعث تأثیر بر عمر کاری تسمه نقاله می شود. در صورت خمیدگی معکوس بر روی طبلکهای محرکه دوتایی یا خمیدگی معکوس پرکشش بر روی یک طبلک محرکه تکی در طرف بازگشت طبلکهایی با قطر 6 اینچ بزرگتر از مقدار نشان داده شده لازم خواهد بود قطر طبلکهای فولادی استاندارد ،6 ،8 10، 12، 14، 16، 18، 20، 24، 30، 36، 42، 48، 54و 60 اینچ ،است قطر طبلکهای پره ای نقاله های تسمه ای استاندارد ،8 ،12، 10، 14، 16، 18، 20، 24 ،30، 36 اینچ است این ،مقادیر افزایش قطر در اثر روکش کردن را در کانوایر ها شامل نمیشوند.

انتخاب غلتک نقاله

همان گونه که در شناخت غلتک نقاله  شرح داده شد متداول ترین نوع غلتک ها  طبلک های فولادی استاندارد هستند که شامل دو نوع استوانه ای و پرهای هستند. وزن طبلک بایستی در انتخاب طبلک و محور آن مورد استفاده قرار گیرد . وزنهای ارائه شده مقادیر متوسط هستند در صورت نیاز به مقادیر دقیق تر وزن واقعی طبلک را بایستی از سازنده درخواست کرد. وزن طبلک های مهندسی بسته به کششهای ،موجود میتواند در کانوایر بسیار متغیر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *