تست سایش تسمه نقاله لاستیکی

سایش تسمه نقاله لاستیکی/آزمایش سایش نوار نقاله

 سایش تسمه نقاله و یا تایرها  (Abrasion)

سایش تسمه نقاله پاره گی نوار نقاله و گسیختگی قطعات کوچک لاستیکی تحت نیروهای اصطکاکی انجام می شود. که هنگام لغزش بين سطح لاستیک تسمه نقاله و یک ماده ساینده مانند سیلیس -شن-سیمان خاک و غیره در شرایط متغیر و مختلف رخ میدهد تعریف می شود.

پوشش رویه یک تسمه نقاله ساییده میشود زیرا آن با انواع مواد فله ای مختلف و تحت یک بار سنگین حرکت میکند و خراشیده و ساییده میشود.

آزمایش های تست سایش تسمه نقاله های لاستیکی و تایر ها

تست سایش تسمه نقاله لاستیکی

آزمونهای آزمایشگاهی خواص سایش تسمه نوار نقاله ها و تایرهای لاستیکی را تخمین میزنند. که از حرکت نسبی بین سطوح لاستیک تسمه  و یک ماده ساینده ناشی می شود. دو مثال از روشهای ASTM 1630 و D2228 هستند.

در 1630 D، یک نمونه آزمون لاستیکی توسط یک سیلندر چرخان که با سنباده پوشیده شده است شده و ساییده میشود. این روش مقدمتاً برای تعیین سایش تسمه نقاله ها  و سایش کفی و پاشنه کف پوشها استفاده می شود. به علت اینکه برخی ترکیبات لاستیکی تمایل به انباشته شدن روی صفحه سنباده را دارند. از یک سیستم مکش مناسب یا فشار هوا ممکن است برای خروج ذرات ساییده شده استفاده شود. 

همچنین برای مطالعه بیشتر درباره قیمت مشخصات انواع تسمه ها و انتخاب و خرید شما میتوانید به مقاله تسمه نقاله/0تا100تسمه نوارنقاله/قیمت عرض30تا180 در سایت کوبن راه مراجعه فرماید.

تست سایش نوار نقاله ها با روش ساینده پیکو (ASTM D 2228) (Pico abrader 

ساینده پیکو (ASTM D 2228) (Pico abrader)  با روش متفاوتی ذرات ساییده شده را کنترل می کند گرد و غبار بین تیغه های چرخان اعمال میشود. که سطح یک نمونه آزمایش سایش تسمه نقاله و یا تایر لاستیکی را میساید و از چسبیدن ذرات ساییده شده لاستیکی به یکدیگر جلوگیری می کند.

 تیغه های مقاوم به سایش تنگستن کارباید هندسه و شکل خاصی دارند. ساینده پیکو کاربردهای سایش تایری و سایش نوار نقاله را پیش بینی می کند. هم برای شرایط آزمایشگاهی و هم خارج آن مناسب ،است ،بنابراین روش شناخته شده ای به شمار میرود.

سایش تسمه نقاله در لوله شن پاشی Sand blast متفاوت است زیرا لوله ذرات سبک وزنی را منتقل میکند که با سرعت زیاد به سطح آن برخورد می کنند. یک تفنگ NR در برابر سایش ذرات شن مقاومت میکند. اما تمایل به جذب بار استاتیکی دارد ،زیرا آن عایق عالی الکتریکی است. استفاده از کربن سیاههادی الکتریسیته رسانایی لوله را افزایش داده و تجمع بار استاتیکی را از بین میبرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *