تعویض تسمه نقاله تردمیل / آموزش نوار نقاله تردمیل (نکات و توصیه ها)

ممکن است شما به تازگی متوجه شده باشید که تردمیل شما به خوبی روزی که آن را خریداری کرده اید کار نمی کند. نیازی نیست که به خرید یک تسمه جدید فکر کنید. تعویض تسمه تردمیل قدیمی بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر است. شاید فکر کنید که تعویض تسمه نقاله تردمیل کاری گران و زمان بر باشد،اما برای نجات تردمیل خود بهترین راهکار است.

چگونه بفهمیم تسمه نقاله تردمیل نیاز به تعویض دارد؟

قبل از اینکه به سراغ تعویض تسمه تردمیل برویم، موارد زیر را بررسی کنید.

1.تست کردن نوار نقاله تردمیل
2.تست پیاده روی بر روی تسمه نقاله تردمیل
3.بررسی قسمت زیرین تسمه تردمیل
4.دانستن سن تسمه نقاله تردمیل

آموزش نحوه تعویض تسمه تردمیل
تسمه نقاله چیست؟ در واقع تسمه نقاله از دو جزء اصلی تشکیل شده است جزء اصلی یا منجید که میتواند از یک یا چند لایه پارچه نخی و یا سیم فولادی ساخته شود همچنین پوشش تسمه نقاله که میتواند از جنس کائوچو لاستیک و یا از مواد pvc.pu باشد.

تست کردن نوار نقاله تردمیل

هنگامیکه که تردمیل خاموش است، پاهای خود را روی تسمه نقاله تردمیل به جلو و عقب بچرخانید، مثل اینکه روی تخته موج سواری تکان می‌خورید. یک نوار نقاله خوب باید به آرامی سر بخورد. اگر متوجه نقاط چسبندگی شدید، یا اگر تسمه تردمیل تکان خورد و به آرامی سر نخورد، ممکن است زمان تعویض فرا رسیده باشد.

تست پیاده روی بر روی تسمه نقاله تردمیل

اینبار نیزمطمئن شوید که تردمیل خاموش است. و به داشبورد دستگاه خود فشار دهید. یک تسمه نقاله تردمیل خوب به شما امکان می دهد آزادانه راه بروید. اگر نوار نقاله شما نیاز به تعویض دارد، چرخاندن تسمه نقاله تردمیل بسیار مشکل خواهد بود

بررسی قسمت زیرین تسمه تردمیل

بهترین راه برای اینکه بفهمیم اصطکاک بیش از حد در قسمت زیرین تسمه وجود دارد یا نه ؟همین روش است.
تسمه نقاله تردمیل را کمی بلند کنید و دست خود را در امتداد پایین تسمه تردمیل بکشید. هنگام راه‌اندازی دستگاه معمولاً محل فرود پاهایتان را بررسی کنید زیرا این قسمتی از تسمه تردمیل است که بیشترین ساییدگی و پارگی را تجربه می‌کند. اگر قسمت پایین تسمه تردمیل ناهموار است، زمان تعویض آن فرا رسیده است!

دانستن سن تسمه نقاله تردمیل

اگر تردمیل خود را دست دوم خریداری کرده اید، تعیین این موضوع کمی دشوار است. اکثر تسمه های تردمیل یک لایه تا پنج سال برای کاربر معمولی دوام خواهند داشت و یک تسمه دو لایه باید برای حدود ده سال عمر مفید خواهد داشت.

تعویض تسمه نقاله تردمیل قدیمی

نحوه تعویض تسمه تردمیل

برای تعویض تسمه تردمیل قدیمی و نصب تسمه جدید به ابزار زیر نیاز داریم.

ابزار مورد نیاز:
-تسمه تعویض
-آچار آلن
-پیچ راننده
-مجموعه آچار
-روان کننده تسمه تردمیل

آموزش نصب تسمه نقاله تردمیل جدید

آموزش تعویض تسمه تردمیل: راهنمای گام به گام

مرحله 1. تردمیل را از برق جدا کنید و کلید ایمنی را بزنید.

گام 2. با استفاده از یک پیچ گوشتی، کاپوت موتور جلوی تردمیل و ریل های سمت چپ و راست تسمه را بردارید.

مرحله 3. تسمه تردمیل را به حالت قفل شده عمودی ببرید (اگر مدل تاشو باشد) و غلتک های کششی عقب را در امتداد پشت تسمه شل کنید.
-پس از شل شدن، باید بتوانید بدون زحمت دست خود را زیر کمربند بکشید.

مرحله 4. عرشه را پایین بیاورید و غلتک های جلو را با استفاده از پیچ گوشتی خود شل کنید و غلتک ها را از حالت قفل خود بلند کنید.
-تسمه تردمیل اکنون آماده برداشتن است!

مرحله 5. تسمه نقاله قدیمی را از مسیر خارج کنید، عرشه را با یک پارچه پاک کنید و آن را با تسمه نقاله جدید جایگزین کنید.

مرحله 6. تمام پیچ‌ها و پیچ‌های تنظیم شل و برداشته شده را تعویض کنید.
-پیچ های کششی در پشت عرشه را سفت نکنید. برای تست کمربند جدید به آنهایی که شل هستند نیاز دارید.

مرحله 7. اکنون زمان آن است که تسمه نقاله تردمیل جدید خود را آزمایش کنید. دستگاه خود را دوباره به برق وصل کنید و دستگاه را با کمترین سرعت اجرا کنید – اما هنوز روی تسمه تردمیل قدم نگذارید!

تسمه تردمیل را برای چند دقیقه بچرخانید تا مطمئن شوید که کمربند درست از وسط ردیابی می شود.اگر اینطور نیست، پیچ های تنظیم را در امتداد پشت باز کنید و تسمه تردمیل خود را در مرکز قرار دهید تا درست از وسط کشیده شود.

مرحله 8. با استفاده از روان کننده، یک لایه روان کننده را به طور مساوی روی عرشه بمالید. روغن را در امتداد عرشه با استفاده از همزن رنگ پخش کنید تا از توزیع یکنواخت اطمینان حاصل کنید.

مرحله 9. دستگاه خود را به روشن کنید، سرعت تسمه نقاله تردمیل جدید را برروی کمترین سرعت قرار دهید و به آرامی روی تسمه راه بروید تا روان کننده به طور مساوی توزیع شود.

مرحله 10.کتانی های خود را بپوشید و برای دویدن آماده شوید.