تسمه نقاله pvc /از 1 تا 99 تسمه پی وی سی

تسمه نقاله pvc چیست؟ به طور کلی تسمه نوار نقاله pvc که در نوار نقاله از آن استفاده میشود از سه قسمت اصلی تشکیل میگردد. روکش لاستیکی فوقانی قسمتی است که بار روی آن قرار گرفته و انتقال مییابد که از جنس pvc  و محافظ قسمتهای داخلی تسمه یا منجید میباشد. جنس و ضخامت این روکش تسمه نوار نقاله pvc بسته به نوع مواد انتقالی مانند دمای مواد میزان درشت یا ریز بودن مواد مشخصات شیمیایی ،مواد شرایط کار کرد نوار نقاله و…. میتواند متفاوت باشد.

همچنین شکل سطح روکش بالایی  می تواند بر اساس زاویه شیب ،نوار نقاله از نوع pvcصاف یا pvc آجدار باشد. قسمت داخلی تسمه که منجید نامیده میشود قسمتی است که استحکام لازم برای تحمل بار انتقالی و کشش ایجاد شده در نوار را تامین مینماید و استحکام نوار نیز بر پایه این قسمت بیان میگردد.

منجید از یک یا چند لایه تقویت کننده وpvc تشکیل شده است تقویت کننده های منجید از الیاف پلی استر می باشد. عموما استفاده از تسمه های با نوع پلی استر در جهت طول و نایلون در جهت عرضی نوار که معروف به EP هستند مرسوم میباشد. و برای نوارهایی که نیروی زیادی در آنها ایجاد میشود از تسمه های فلزی (St) استفاده می گردد.

نوار نقاله pvc

مشاهده قیمت تسمه نقاله pvc

لیست قیمت انواع تسمه های pvc منجید دار از ضخامت 1.5mm تا 5mm

تسمه نقاله pvc سبز رنگ منجید دار

درچه مواردی از تسمه نقاله PVC استفاده می شود؟

پوشش رویی تسمه نقاله pvc پی وی سی و یا (تسمه های مدولار پلاستیکی) با پایه PVC و نیتریت است. و زمانی که باید مواد غذایی ، دارویی  ، بهداشتی  ، غلات , یا روغن های گیاهی با چربیهای حیوانی حمل شود از این نوع تسمه استفاده میشود.

از آنجا که مواد اولیه تشکیل دهنده این نوع از تسمه کانوایر پلاستیک است، عمدتا سازگاری بیشتری با مواد بهداتشی و غذایی ،نسبت به دیگر تسمه ها دارند. و همچنین از تسمه نقاله pvc  میتوان درصنایع بسته بندی برای حمل و جابجایی کالاهای مانند جعبه کیسه و ظروف به صورت افقی و شیب دار می توان استفاده کرد. از دیگر ویژگی های آن می توان به تنوع در رنگ و آج رویه نیز اشاره کرد. که برای مسیرهای (شیب دار،قوسدار،تخت) به دلیل چسبندگی ، اصطکاک و تداخل رنگ تسمه با محصول بسیار مناسب است.

چه موقع از نوار نقاله PU استفاده می شود؟

در مواردی که باید مواد نفتی چون: گریس ، گازوئیل ، زغالسنگ  چرب و یا حتی مواد غذایی و بهداشتی جابجا شوند. میتوان از تسمه با پوشش رویه pu (اورتان) استفاده کرد. از مزایای دیگر و خوب تسمه نقاله pu میتوان به مقاومت خوب این تسمه ها در برابر هوا و شرایط سرد اشاره کرد. و برای مثال میتوان از این تسمه در تونل سرد و دستگاه های فیریز و خنک کننده، و همچنین روغن داغ ،مواد پودری و شیمیایی استفاده کرد.

 

انواع تسمه نقاله های pvc

تسمه نقاله pvc سبز 2میل تا 5میل

تسمه pvc صاف

این نوع از تسمه های پی وی سی منجید دار از ضخامت 1.5 میل تا 10 میل با سطح صاف و رنگ های سفید و سبز به صورت یک رو و دو رو pvc تولید می شوند.

بلت پی وی سی رویه شطرنجی

تسمه pvc الماسی

این نوع از تسمه های پی وی سی منجید دار از ضخامت 2 میل تا 8 میل با سطح شطرنجی و رنگ های سفید و سبز به صورت یک رو و دو رو pvc تولید می شوند.  سطح رویه در این تسمه باعث عدم لغزش- اصطکاک کافی و جلوگیری از سر خوردن در هنگام جابجایی بار می شود. از این تسمه و بلت کانوایر در انواع صنایع نساجی-چاپ و بسته بندی،صنایع الکترونیک و سرامیک، سنگ و مرمر ،چوب و غیره استفاده می شود.

نوار پی وی سی استخوان ماهی

تسمه نقاله pvc اره ای

نوار نقاله اره ای یکی از انواع تسمه نقاله pvc منجید دار که از مواد پارچه و پلی استر با مقاومت کشش عالی می باشد. از ویژگی های این تسمه میتوان به: مقاومت در برابر روغن ،مقاوم در برابر اسید و قلیایی،و مقاوم در برابر پارگی و سایش، حرارت و سرما نام برد. و به دلیل رویه اره ای شکل به عنوان بلت کانوایر برای حمل انواع مواد در انواع صنایع کشاورزی غذایی -و صنعتی میتوان استفاده کرد.

تسمه استخوان ماهی سفید

تسمه pvc الماسی

انوعی از بلت نقاله با طرح  با رویه استخوان ماهی است. که رویه از مواد پی وی سی وپوشش زیرین با منجید از مواد پلی استرو ساخته می شود. از این تسمه pvc در انواع تجهیزات انتقال و تجهیزاتی چون:  نجاری و تولیدات مبلمان دستگاه سنباده نواری  استفاده می شود.مزایای دیگراین تسمه میتوان به وزن سبک ،تنوع رنگ و مقاومت در برابر سایش و کشش می باشد. 2 میل تا 8 میل با سطح شطرنجی و رنگ های سفید و سبز به صورت یک رو و دو رو pvc تولید می شوند.  سطح رویه در این تسمه باعث عدم لغزش- اصطکاک کافی و جلوگیری از سر خوردن در هنگام جابجایی بار می شود. از این تسمه و بلت کانوایر در انواع صنایع نساجی-چاپ و بسته بندی،صنایع الکترونیک و سرامیک، سنگ و مرمر ،چوب و غیره استفاده می شود.

تسمه نقاله لاستیکی منجید دار

قیمت تسمه نقاله لاستیکی

مشخصات ، کاربرد و لیست قیمت انواع تسمه نقاله های لاستیکی کره ای،تایوانی،ترک و ایرانی

تسمه برزنتی

قیمت تسمه الواتور برزنتی

مشخصات ، کاربرد و لیست قیمت انواع تسمه الواتور های برزنتی منجید دار

قیمت پیچ و مهره

قیمت پیچ و مهره آهنی و خشکه

مشخصات ، کاربرد و لیست قیمت انواع پیچ و مهره های دستگاه های راهسازی

رولیک نقاله

انواع رولیک و هرز گرد

مشخصات ، کاربرد و لیست قیمت انواعرولیک