بست بالابر

بالابر ساختمانی/اجزای تشکیل دهنده بالابر

کاربرد کرپی بالابر

بالابرهای ساختمانی غالبا از دو پایه، ریل، الکتروموتور، بست یوشکل  و یا کرپی ، باکس، گیربکس، قرقره یا وینچ پیچ و مهره ها و  سیم بکسل تشکیل می شوند. جابجایی مصالح ساختمانی با کمک نیروی تولیدی از الکتروموتور و تغییر دوری که توسط گیربکس صورت می پذیرد، انجام می شود. به منظور ساخت پایه های بالابر غالبا از لوله های فولادی گازی نمره ۶ و ۸ استفاده می.شود ریل نیز به قسمتی از بالابر گفته میشود که باکس شامل الکتروموتور و قرقره به صورت کشویی بر روی آن سوار میشود. ریل از دو ناودانی ساخته میشود که با کرپی سایز (اینچ m12*4) روی پایه ها نصب می گردد. .

 

کرپی آسانسور اجزای تشکیل دهنده بالابر ها 

در نصب بالابر ساختمانی از قرقره یا وینچ برای جمع کردن سیم بکسل استفاده میشود.همچنین از کرپی بالابر(“12m*4)برای اتصال لوله ها . از گیربکس برای انتقال توان مکانیکی الکتروموتور استفاده میشود به عبارتی دیگر گیربکس انتقال دهنده دور الکتروموتور بوده و در زمان از کار افتادن موتور ، سبب قفل شدن و جلوگیری از سقوط بار می گردد. سرعت جابجایی متاثر از قدرت الکتروموتور است. الکتروموتور با چرخاندن گیربکس و قرقره عمل انتقال مصالح را انجام میدهد. سیم بکسل و بست سیم بکسل نقش مهمی در ایمنی داشته و انتخاب آن برای نصب بالابر ساختمانی باید بر اساس ظرفیت دستگاه انجام شود. ظرفیت بالابرها با یکدیگر متفاوت است برای بستن بالابر با ظرفیت های ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلوگرمی غالبا از سیم بکسل نمره و برای بالابرهای با ظرفیت ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرم معمولا از سیم بکسل نمره ۱۰ و ۱۲ استفاده میگردد. بالابرهای ساختمانی غالبا دارای ۲۰ متر سیم بکسل می باشند که قابلیت افزایش آن در صورت نیاز مشتری وجود دارد. نیروی بالابر در دستگاه های مختلف توسط انواع مکانیزم ها ایجاد می گردد. در هر کدام از بالابرها عواملی مانند قدرت، ظرفیت، قیمت تمام شده، محیط کاری، ایمنی و نوع کاربرد نوع مکانیزم را مشخص کند.از بالابر ساختمانی و یا همان بالابر مصالح ساختمانی، برای جابجایی مصالح در راستای عمودی در جهت های بالا و پایین می باشد. در این نوع بالابر باکت حمل مصالح به سیمی متصل شده و با شروع کار الکتروموتور می توان عمل جا به جایی بین طبقات را انجام ، داد.( نام دیگر بالابر ساختمانی بالابر مصالح یا بالابر کارگاهی می باشد.)بالابرهای ساختمانی دارای ظرفیتهای متنوعی هستند و در انواع زیر ارائه می شوند. 1-بالابر ساختمانی ۲۵۰ کیلویی 2-بالابر ساختمانی ۳۵۰ کیلویی 3-بالابر ساختمانی۵۰۰ کیلویی 4-بالابر ساختمانی۷۵۰ کیلوی 5-بالابر ساختمانی ۱۰۰۰ کیلویی .

 

مشخصات فنی بالابر ساختمانی و مصالح

از بالابر ساختمانی یا مصالح بر که با نام های دیگری مانند بالابر مصالح و یا بالابر کارگاهی نیز شناحته می شود، برای بالا و پایین بردن مصالح جهت ساخت و ساز استفاده می گردد. عمل جابجایی مصالح در این دستگاه توسط نیروی تولیدی از یک الکتروموتور و سپس تغییر دور آن توسط یک گیربکس صورت می گیرد. لازم به ذکر است که بنا به درخواست استفاده کننده، امکان نصب ریموت کنترل از راه دور وجود دارد و همچنین به منظور تامین ایمنی بیشتر در هنگام حمل بار، بهتر است از بالابر ساختمانی دارای ترمز استفاده شود. *

 

کاربرد بالابر کارگاهی و ساختمانی

از جمله کاربری های این نوع بالابر ها می توان به موارد زیر اشاه نمود: جهت بارگیری در ماشین آلات ساختمانی مانند کامیون در زمان ساخت و ساز برای جابجایی مصالح بین طبقات در بخش صنعت برای انتقال بار در کارخانجات و انبارهابرای انتقال آب از داخل چاه که در انواع جرثقیل کارگاهی، بالابر صنعتی، بالابر انبار، بالابر رستورانی، بالابر خانگی، بالابر کارخانه ای، بالابر چند منظوره می باشد. 

 

مطالب مرتبط :

کاربرد بست کابل-بست لوله/ کرپی لوله /بست یوبولت

لیست قیمت انواع کرپی و سایز بندی