اتصال سیم بکسل و طناب با بست بکسل

بست بکسل چیست؟/ کرپی یوبولت دربست بکسل

این نوع از بست که از یک بولت دو سر رزوه کرپی یو شکل  ، روبند و مهره تشکیل می شود ، به عنوان بست های سیم بکسل (گیره کلیپس) جهت اتصال در سیم بکسل و یا طناب استفاده می شوند.

 

بست بکسل در بست های 2 پیچ سیم بکسل

کلیپس و یا بست بکسل به علت سهولت در ساخت کاربرد و نیز ارزان بودن در مقایسه با سایر اتصالات بسیار پرکاربرد هستند. ضمنا” در مقایسه با دیگر تجهیزات ، به راحتی قابل باز شدن بوده و بدون مشکلی مورد بازرسی قرار میگیرند. بست بکسل ها معمولا” در انتهای آزاد سیم بکسل بسته میشوند.  ساخت این بست ها طبق استاندارد های DIN_ASME_BS انجام می شود.

 

 استفاده از بست های سیم بکسل

اتصال و فیکس کردن سیم بکسل با بست بکسل چنین می باشد. که ،قسمت قوس یوبولت روی بخش مرده ی سیم بکسل یا انتهای آزاد آن قرار گرفته. و پیچ و مهره ها و روبند آن در قسمت زنده ی سیم بکسل محکم می شوند. برای اتصال قسمت انتهایی سیم ها باید از چند بست استفاده کرد.تعداد مورد نیاز بست برای اتصال انتهای سیم بکسل ها بستگی به قطر سیم دارند.

برای مثال:

    • جهت اتصال سیم بکسل  قطر ۵  تا ۶/۵ میلیمتر ازبست سایز ۳ میتوان استفاده کرد.
    • جهت نصب سیم بکسل  قطر ۸  تا ۲۰  میلیمتر : سایز 4بست.
    • سیم بکسل  قطر ۲۲ تا ۲۶ میلیمتر  : سایز5 بست.
    • سیم بکسل  قطر ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر :  سایز6 بست.

     

    نکته:
    بست سیم ها تحت تاثیر نیروی کشش و فشار ممکن است پس از مدتی شل شوند، بنابراین بازدید مرتب و سفت کردن آنها اهمیت زیادی در ایمنی ، عملیات باربرداری خواهد داشت و همیشه قسمت انتهای آزاد سیم بکسل (dead end) باید در روی ناحیه قوس بست u قرار بگیرد.

     

     

    مطالب مرتبط :

     

     

    پیچ و مهره-بولت/پیچ خشکه-آهنی-فولادی/لیست قیمت-فروش