قرارگیری مواد روی تسمه نقاله

مواد روی تسمه نقاله / ارزیابی قرار گیری مواد روی تسمه نوار نقاله

ویژگی های مواد حمل شونده و مواد روی تسمه نقاله طراحی نوار نقاله با ارزیابی دقیق ویژگی های مواد مورد حمل شروع می شود. این ویژگی ها تعیین کننده وضعیت قرارگیری و سطح مقطع مواد در روی نوار است. . .

ویژگی های فیزیکی مواد روی تسمه نقاله

برای مواد حمل شونده ویژگی های فیزیکی مختلفی مطرح می شود. برخی از این ویژگی ها که در رابطه با طراحی نوار اهمیت می یابند نیاز به تعریف دارند.

. زاویه قرار مواد روی تسمه : زاویه ای است که سطح طبیعی و آزاد یک کپه با سطح افقی بوجود می آورد.

.زاویه اضافه بار مواد روی تسمه نقاله: یک ماده زاویه ای است که بین سطح مواد واقع بر روی یک نوار نقاله در حال کار و سطح افق در نظر گرفته می شود. این زاویه معمولا ۵ تا ۱۵ کمتر از زاویه قرار است. در مورد برخی مواد ممکن است تا ۲۰ کمتر باشد. .

روانی مواد روی تسمه نقاله: روانی یک ماده، که با زاویه قرار و زاویه اضافه بار مشخص می شود، تعیین کننده سطح مقطع باری است که می تواند با ایمنی روی تسمه نوار نقاله حمل شود. روانی به ویژگی هایی از مواد مانند اندازه و شکل قطعات ریز و درشت، زبر یا صاف بودن سطح ذرات، نسبت قطعات ریز و درشت موجود، و رطوبت محتوی مواد بستگی دارد.  .

. وزن مخصوص مواد، میزان غبار، رطوبت، چسبندگی، سایندگی، سرعت خورندگی شیمیایی و درجه حرارت آن نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد. ویژگی های برخی مواد روی تسمه نقاله در شرایط مختلف حمل، رطوبت هوا یا ذخیره طولانی مدت تغییر می کند که بایستی مدنظر قرار گیرد. در برخی موارد نیز ممکن است انجام آزمایشات دقیق برای تعیین ویژگی های مواد تحت شرایط مورد نظر ضرورت یابد. .

پارامترهای طراحی نوار نقاله

محاسبه ظرفیت تسمه نقاله

پارامترهای طراحی نوار نقاله مانند : محاسبه سرعت  ، ظرفیت و عرض و نوار نقاله / اندازه قطعات بر روی نوار

 رفتار مواد روی یک تسمه نوارنقاله در حال کار

 باید توجه داشت که ویژگی های معمول مواد روی تسمه نقاله به میزان قابل توجهی تحت تأثیر مسافت جابجایی، شیب و سرعت تسمه نقاله است. با عبور پی در پی نوار از روی رولیک ها، مواد روی آن به لرزش در می آیند. این لرزش تمایل به انتقال قطعات بزرگتر به سمت بالا به سطح بار و قطعات کوچکتر و نرمه ها به سمت پایین دارد.

علاوه بر این، تمایل به صاف کردن سطح مواد و به بیان دیگر کاهش زاویه اضافه بار دارد. علت کوچکتر بودن این زاویه از زاویه قرار نیز همین نکته است. سرعت دادن مواد در زمان بارگیری نوار باعث آشفتگی مواد روی تسمه نقاله می شود. سرعت قائم مواد در زمان بارگیری بایستی توسط ساختمان ارتجاعی نوار نقاله و قرقره های ضربه گیر واقع در زیر محل بارگیری خنثی شود. در این فرآیند افزایش بیشتری در آشفتگی مواد به وجود می آید.

مشاهده کاربرد و مشخصات تسمه های pvc

تسمه نقاله pvc

پوشش رویی تسمه نقاله pvc پی وی سی و یا (تسمه های مدولار پلاستیکی) با پایه PVC و نیتریت است. برای حمل مواد غذایی ، دارویی ، بهداشتی ، غلات و.... از این نوع تسمه استفاده میشود.

تسمه الواتور برزنتی

تسمه الواتور/لیست قیمت

عرض تسمه برزنتی از (“1 تا “50) اینچ (2.5 cm تا 125cm)متغیر است. ضخامت و تعداد لایه های منجید از 3 تا 10لایه و ضخامت (4 میلیمتر تا 12 میلیمتر )متغیر است.

قیمت تسمه نقاله pvc

قیمت تسمه نقاله pvc

لیست قیمت فروش انواع تسمه با رنگ های سبز ، مشکی ، آبی و سفید. قیمت انواع رویه شطرنجی – گریپ- استخوان ماهی- اره ای- صاف