تسمه نقاله معدن/کاربرد نوارنقاله

جابجایی و حمل و نقل مواد که خود عبارت از اجرای اقتصادی عمل می باشد.بخش بزرگی از تولیدات محصولات در معادن و صنایع فولاد و کارخانجات آسفالت و غیره را تشکیل میدهد.حمل ونقل مواد درمعادن سهمی حدود 25 تا 80درصد از کل فعالیتهای تولیدی را داراست. 

تسمه نقاله معدن و نوار نقاله ها به خوبی در پروژه ها برای کمک به تفکیک و جابجای مواد فله ای در معادن در کنار کامیون ها و سایر تجهیزات حمل و نقل مور استفاده قرار گرفته است.

تسمه نقاله معدن

انواع تسمه نقاله در معدن

تسمه نقاله در معدن به طور وسیعی در معادن برای جابجایی مواد استخراج شده از معادن برای تبدیل به بحصول نهایی و تفکیک انواع محصولات تولید شده معادن مورد استفاده قرار می گیرند.نوار نقاله ها در معادن و تسمه نقاله معدن اکثرا رضایت بخش ترین و اقتصادی ترین روش جابجایی محصولاتی مانند:سنگ های معدن،سیمان خاک سنگ ها خرد شده ماسه شن و…در محوطه معدن را ایجاد می کنند.برای مطالعه بیشتر شما میتوانید به مقاله تسمه نقاله/0تا100تسمه نوارنقاله/قیمت عرض30تا180 در سایت کوبن راه مراجعه فرماید.

مزایای استفاده از نوار نقاله در معدن

 
تسمه نقاله معدن به خوبی در پروژه ها برای کمک به کم کردن جداشدگی و تفکیک مواد معادن و به ویژه در انتهای بارهای کامیون مورد استفاده قرار گرفته است .تسمه نقاله ،نواری مواد را از بستر کامیون هل داده و به قیف دستگاه فینیشر بدون بالا بردن بستر تخلیه میکند. 
مزایای استفاده از تسمه نقاله در معدن  عبارت اند:
 
استفاده از این نوع وسیله سرمایه گذاری در دارایی ثابت را به دلیل هزینه های اضافی تریلر و هزینههای افزودهی عملیاتی در نتیجه نگهداری بیشتر روی سیستم ،نقاله افزایش میدهد.
بار مفید افزایش یافته و هزینه کاهش یافته در هر مایل تن در مقایسه با وسایل 3D و 4T
ایمنی افزایش یافته در مقایسه با دیگر تجهیزات انتقال
مصرف انرژی کمتر و نیاز به پرسنل کمتر
افزایش میزان تولید مواد معادن به دلیل سرعت زیاد تسمه نقاله معادن
 

انواع تسمه نقاله معدن

انواع تسمه نقاله معدن برای جابجایی مواد در معادن مورد استفاده قرار میگیرند.جنس پوشش رویه و اسکلت تسمه ها در معدن انواع مختلفی دارد. این تسمه ها به دلیل شرایط باید مقاومت بالا دربرابر سایش، پارگی،حرارت ، ظربه و خوردگی را داشته باشند.

تسمه نوار نقاله های لاستیکی منجید دار

تسمه نوار نقاله های لاستیکی منجیدار از کار آمد ترین و پرمصرف ترین تسمه های است که برای جابجای بین دستگاه های سنگ شکن در نوار نقاله های ناودانی مورد استفاده قرار می گیرند.
 نقاله تسمه ای :مقعر نقاله تسمهای ناودانی شبیه به نقاله تسمهای مسطح است اما در این نوع نقاله تسمه با عبور از روی هرزگردهای زاویه دار شکل ناودانی پیدا می کند از خصوصیات این نوع نقاله پایین بودن هزینه عملیات بالا بودن ظرفیت و سهولت بارگیری و تخلیه را میتوان نام برد جهت حمل زغال سنگ شن و ماسه و …. و از این نوع نقاله در سطح وسیع استفاده میشود. سرعت تسمه نقاله معادن در این نقاله بر اساس عملیات مورد نظر تنظیم میشود.

از مزایای تسمه نوار نقاله های لاستیکی برای استفاده در معادن می توان به انعطاف خوب- تسمه های لاستیکی مقاومت دربرابر ضربه و حمل مواد نوک تیز و برنده مقاومت در برابر کشش و سایش و بریدگی نیز اشاره کرد. 

استفاده ازتسمه نقاله سیمی در معدن

استفاده از تسمه نقاله سیمی در معدن و نقاله های ناودانی در مواقعی که طول تسمه زیاد باشد استفاده می شود. جنس اسکلت در تسمه های سیمی از کابلهای فولاد برای افزایش مقاومت کشش استفاده می شوند. این نوع از تسمه ها از کارآمد ترین تسمه ها برای جابجایی مواد در فواصل طولانی در تسمه نقاله معدن می باشد.برای مطالعه بیشتر شما میتوانید به مقاله تسمه نقاله سیمی/فروش تسمه نوار نقاله سیمدار در سایت کوبن راه مراجعه فرماید.

پوشش تسمه نقاله/معرفی جنس رویه نوارنقاله

منجید تسمه نقاله چیست؟اسکلت نوارنقاله

مقایسه فنی تسمه نوار نقاله با کامیون در معدن