شست شوی میوه با سیستم تسمه نوار نقاله

تسمه نقاله شستشوی/نوارنقاله شستشوی میوه و سبزی

تسمه نقاله شستشوی و دستگاههای شست و شو با آب بسیار متنوع می باشند. در کلیه ی عملیات شستشوی  باید اثر پاک کنندگی با آب حداکثر بوده به محصول صدمه ای وارد نشود و مصرف آب آن حداقل باشد.

کاربرد تجهیزات و تسمه نقاله های شستشوی 

عمل شست و شو با تسمه نقاله شستشوی ممکن است در چند مرحله صورت گیرد که این مراحل عبارت اند از:

خیساندن، غوطه وری ، حمل با تسمه نقاله و غلتیدن( به کمک هوا و سیرکولاسیون آب توسط پمپ)  پاشیدن و عمل سایش ( به کمک برسهای مخصوص) اغلب دستگاههای شست و شو دهنده به هوای فشرده متصل بوده و به کمک آن موجب سایش بیشتر محصول به یکدیگر شده و در نتیجه عمل پاک شدن بهتر صورت میگیرد. برای این منظور در بعضی از دستگاههای شست و شو دهنده از پمپ استفاده می شود.

شستشوی میوه با تسمه نقاله مدولار

جنس و نوع تسمه نقاله شستشوی

یکی از مواردی  که در این نوع از تجهیزات حتما باید رعایت شود نوع جنس و نوع آلیاژی است که در این نوع از تجهیزات به کار میرود. چون این نوع از تجهیزات زیاد با آب در ارتباط هستند حتما باید از قطعات پلاستیکی و یا یا استیل در ساخت شان استفاده کرد. یکی از کارآمد ترین نوع از تسمه هایی که در نوارنقاله شستشوی مورد استفاده قرار میگیرد و مورد تاید وزارت بهداشت است تسمه نقاله های مدولار می باشند. شما میتوانید برای مشاهده جزییات و انواع تسمه های مدولار صفحه تسمه نقاله مدولار مراجه فرمایید.

آبفشانهای تسمه نوار نقاله شستشوی

تسمه نوار نقاله شستشوی در بسیاری از موارد فراورده های خیس خورده، هنگام عبور از روی تسمه نقاله شستشوی  گردان از زیر یک سری آبفشانهای قوی گذشته، همان طور که چرخ میخورند فشار قوی ،آب آلودگیهای خیس خورده را شسته و مواد اولیه را به طور کامل تمیز می کند.

فرم آبفشانها و جهت پاشیدن آب و فشار آن که در نقاله های شستشوی بسیار مهم میباشد آب کم با فشار بالا اثر تمیز کنندگی بیشتری نسبت به آب زیاد با فشار پایین دارد.

در این دستگاه ها فشار آب حداقل ۱۰ اتمسفر است .ولی در عملیات دیگری مانند کندن پوست پیاز و غیره ممکن است از فشارهای خیلی بالاتر نیز استفاده شود. در یک شست و شوی ،کامل همه ی سطوح ماده ی اولیه باید کاملاً با آب در تماس باشند. لذا در بعضی از دستگاهها آبفشانها در دو ردیف زیر و بالای کمربند قرار گرفته و محصول از دو طرف با فشار قوی آب شسته میشود. دستگاههای مورد استفاده برای عمل تمیز کردن و شست و شوی میوه ها و سبزیها به صورت روش غوطه وری در آب شست و شو دهنده برسی و شست و شو دهنده استوانه ای میباشند.

مزایای استفاده تجهیزات شستشوی میوه و سبزیجات

از مزایای استفاده از تسمه نقاله شست شوی و  مدولار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت عملکرد خوب و بالا .

کاهش نیروی انسانی.

کاهش هزینه های .

صرفه جوی در مصرف آب.

حفظ کیفیت.

صرفه جوی در وقت و بازدهی بالا در صورت استفاده از تسمه نقاله شستشوی.

مشاهده لیست قیمت انواع تسمه نقاله های لاستیکی  )

انواع رولیک و هرز گرد های نقاله  )

( قاشقک های پلاستیکی و پیچ قاشقک )

تسمه نقاله شبکه ای مخصوص شستشوی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *