تسمه نوار نقاله استیل کورد- سیمی کابل فولادی

 

 تسمه نقاله سیمی چیست ؟ کاربرد و مشخصات

کاربرد و نقش  در نقاله و تجهیزات انتقال، سطح تکیه گاه و حرکت دهنده می باشد که مواد را در روی خود جای می دهد. تسمه  ها دارای انواع مختلفی هستند ولی همه آنها دارای اسکلت و رشته های باربر از جنس (کابل های فولادی – بافت الیاف طبیعی – پلی استر – پلی امید) هستند که توسط مواد لاستیکی و یا (pvc – pu) پوشش داده می شوند.

از انواع کمربند و تسمه های نوار نقاله میتوان به (تسمه pvc و puتسمه نقاله لاستیکی نخدار تسمه الواتور برزنتی مدولارزنجیری تخت) اشاره کرد.  بلت در نقاله ها یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اجزا می باشد و به دلیل اینکه بیشترین هزینه را به خود اختصاص داده است لذا باید در انتخاب و  محاسبات آن دقت نمود.

تسمه نقاله استیل کورد

انواع تسمه نقاله سیمی دست دوم و نو

 

تار و پود کابل سیمی  ( فقط تار با کابل فولادی سیمی ) و ( تار کابل فولادی و پود از الیاف نخی )

لیست قیمت فروش انواع بلت دست دوم تسمه نقاله لاستیکی نخدار – استیل کورد – نو و کارکرده  با مناسب ترین قیمت

فروش انواع تسمه نقاله سیمی (تار و پود سیم نخ و سیم )

با عرض های و ضخامت های گوناگون (   10   تا   200   cm    )

تسمه نقاله با کابل های فولادی

 کابل های فولادی بافته شده در تار و طول تسمه

تسمه نوار نقاله سیم دار

تسمه نقاله با کابل های فولادی

کابل های فولادی بافته شده در تار پود تسمه

تسمه نوار نقاله سیم دار

کابل های فولادی در تسمه استیل کورد

کابل های فولادی در تار(طول) و الیاف نخی در پود(عرض)

تسمه نوار نقاله سیم دار

تسمه نقاله نوار استیل کورد – تسمه نقاله سیمی با کابل های فولادی

تسمه نقاله استیل کورد

کاربرد تسمه نوار نقاله سیمی 

اسکلت و منجید تسمه ها در بلت های نقاله عضو کششی نوار و تامین کننده اصلی مقاومت در مقابل پاره شدن تسمه نوار نقاله  – ضربه – نگه داشتن بار و حفظ اتصالات میکانیکی است. تسمه نوار نقاله های سیمی یکی از مقاوم ترین تسمه  ها در برابر کش – حرارت  – خستگی و سایشی می باشد که در نقاله های ناودانی  از آن استفاده میشود. تسمه نقاله سیمی با کابل های فولادی میتوانند نیروی کششی 103npm – (piv600)  تا 876npm – (piv5000) را پوشش دهند.

تقاضا برای نوارهای با مقاومت کششی بالا به ویژه در معادن روباز و زیرزمینی سازندگان را بر آن داشت که به ساختن نوارهای مستحکم تر روی آورند. این تقاضا در مقاومت های بالا حتی با محکم ترین الیاف مصنوعی برآورده نمی شد. در نتیجه از تسمه نقاله سیمی با کابل های فولادی برای تأمین مقاومت کششی از ساختمان نوار استفاده شد.
امروزه نقاله های بسیار طولانی با نوارهای کابل فولادی تجهیز شده اند. این نوارها برای حمل کانه ها و سنگ های سنگین و قطعه ای قابل استفاده هستند. مقاومت در مقابل ضربه و عمر این نوارها سه برابر نوارهای الیافی است.

ساختمان تسمه نوار نقاله سیمی تسمه استیل کورد

نوارهای کابل فولادی  از کابل های فولادی که داخل لاستیک تسمه نقاله سیمی  جا داده شده اند تشکیل شده اند.  کابل های فولادی بعنوان اسکلت کار تقویت را در تسمه نقاله انجام می دهند.

این کابلها فوق العاده انعطاف پذیرند و پوششی مخصوص آنها را در مقابل خوردگی محافظت می کند. نوار از یک لایه مخصوص لاستیکی در اطراف کابل های فولادی تشکیل شده و طوری طراحی شده که سطح پوشش دار سیم ها را به هم پیوند دهد و فضای بین آنها را پر کند.

انواع دیگری از این تسمه نقاله سیمی وجود دارد که با تدابیری عمر مفیدشان افزایش داده شده است.  نوار با لایه هایی از الیاف با لایه ای از سیم های فولادی تقویت شده است. تقویت با رشته های پلی استر بسیار الاستیک را نشان می دهد. این نوع تقویت برای نقاله های سیم دار کابل فولادی وظیفه سنگین کاربرد دارد.