تغذیه کننده کانوایر تسمه ای

کاربرد تغذیه کننده بار کانوایر تسمه ای

تغذیه کننده کانوایر  چیست
هدف از کاربرد یک تغذیه کننده عبارت از تحویل یکنواخت مواد بر روی تسمه است. یک تغذیه کننده ممکن است مستقیماً مواد را روی تسمه بریزد و یا از طریق یک ناودانی مواد را روی تسمه و قرقره های کانوایر  بریزد تا ضربات حاصل از ریختن بار روی تسمه را تقلیل دهد.

انواع متعددی از تغذیه کنده ها وجود دارند هر کدام از آنها در مقایسه با دیگری مزایا و معایبی دارند از جمله معمولترین آنها بارتند از :
1 – كفى
2- رفت و برگشت
3-پره دورانی 
4- پارویی دورانی 

کاربرد انواع تغذیه کننده های نوار نقاله های تسمه ای


یک تغذیه کننده کفی مواد را از یک قیف دریچه دار که مقدار جریان مواد را به تغذیه کننده تنظیم میکند. دریافت میدارد تغذیه کننده شامل یک تسمه صاف پوشیده شده از لاستیک محرك يا تعدادی صفحه فولادی صاف متصل به دو زنجیره در حال حرکت است. این تغذیه کننده مواد را از زیر قیف حرکت داده و آنرا از طریق یک دستگاه دریافت کننده به تسمه نقاله می ریزد. یک تغذیه کننده تسمه ای برای حمل موادی که از قطعات ریزی تشکیل شده باشد مناسب است. اگر مواد شامل قطعات درشت و یا سنگهای با لبه های تیز و خورنده باشد یک تغذیه کننده نوع صفحه فولادی معمولاً رضایت بخش تر از نوع تسمه ای خواهد بود.
یک تغذیه کننده رفت و برگشتی شامل صفحاتی است که در زیر قیف قرار گرفته است صفحه از طریق یک محور خارج از مرکز کار میکند تا حرکت رفت و برگشتی را بوجود آورد و مواد را بر روی تسمه نقاله حرکت میدهد تغذیه کننده نوع پره دورانی شامل تعدادی پره است که روی یک محور افقی نصب شده است.
با جریان مواد روی صفحه شیب دار بطرف پایین پرههای در حال دوران مقدار معینی از مواد را به تسمه برزنتی  تحویل میدهند مقدار مواد داده شده را با تنظیم سرعت دوران پرهها می توان کم و زیاد نمود.
یک تغذیه کننده پارویی دورانی شامل تعدادی پارو یا خیش یا باله است که روی یک محور قائم نصب شده است پاروها روی صفحه ای افقی که در روی آن مواد اجازه حرکت دارند دوران ،کنند مقدار مواد تغذیه شده را با تنظیم سرعت پاروها میتوان تنظیم نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *