قیمت بلت کانوایر

تاثیر پارامتر های مختلف بر قیمت بلت کانوایر

به‌طور کلی فاکتورهای بسیاری در قیمت بلت کانوایرتسمه نقاله تأثیرگذار است. عوامل کیفی مهم‌ترین عامل تعیین کنده در ارزش مادی تسمه است.

کیفیت متریال (مواد سازنده )

EP (نیروی کششی بلت )

پوشش لاستیکی بالای بلت(Top Rubber Conver)

کشور تولیدکننده نوار نقاله

مواد سازنده بلت نقاله و تأثیر آن در قیمت

ساختار اولیه  ترکیبی از کائوچو و منجید می‌باشد . که البته به عنوان مثال در نوع نوار های نخی و منجید دار، لایه‌های درونی از پلی استر و پلی آمید تشکیل شده‌اند.

در صنایع گوناگون متناسب با موادی که حمل می‌شوند می‌بایست نوع پوشش نوار نقاله که در واقع همان کائوچو است را انتخاب نمود. مادامی که از بلت کانوایر ضد سایش، ضد روغن، ضد حرارت و … سخن می‌گوییم به کائوچو در اشاره می‌کنیم.

درانواع بی‌کیفیت به جای لاستیک طبیعی مقاوم، از زغال‌سنگ که ماهیتی شکننده دارد استفاده می شود . بدین صورت که کائوچو را با زغال‌سنگ ترکیب می‌کنند که تأثیر به شدت زیادی روی کیفیت بلت دارد . چنین تسمه ای عمر بسیار کم و کیفیت پایینی دارند.

نیروی کششی و تأثیر آن روی قیمت 

وقتی از نیروی کششی سخن می‌گوییم به واقع به نیروی لازم برای پاره شدن (دلایل پاره بلت های نقاله )اشاره می‌کنیم و غالباً هر چه عدد نیروی کششی بیشتر باشد واجد مقاومت و قیمت بیشتری است.

مشخصهٔ عدد EP یا همان نیروی کششی است که تأثیر بسزایی روی قیمت آن دارد که با واحد نیوتون بر میلی‌متر محاسبه می‌شود.

پوشش لاستیکی بالای تسمه و تأثیر آن روی قیمت نهایی

نوع پوشش بلت نقاله بنا به نیاز مصرف‌کننده تعبیه می‌شوند و بر حسب ویژگی مقاومتی آن‌ها در برابر گرما، روغن، حرارت، مواد ساینده و … از متریالی‌هایی چون SBR, NR,NBR,EPDM  pu.pvc تولید می‌شوند. که قطعاً نوع لاستیک مصرفی روی قیمت نهایی تأثیر بسزایی دارند.

کشور تولیدکننده 

تکنولوژی تولید تسمه در کشورهای مختلف تا حدی متفاوت است. به عنوان مثال تسمه های یک کارخانهٔ آلمانی ، قیمت بسیار بالاتری نسبت به کشورهای دیگر دارد . عواملی از قبیل کیفیت نهایی و ویژگی‌های خاصی که در حین تولید بلت برای مصارف خاصی از قبیل معادن زغال‌سنگ لحاظ می‌شود تأثیر بسزایی روی قیمت نهایی دارد.

بعد از کشورهای اروپایی، بهترین کارخانجات تولیدی در آسیا، و در کشور کره قرار دارند.

حجم زیادی از بلت هایی که در ایران مصرف می‌شوند از کشور چین و تایوان وارد می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *