انواع کرپی آسانسور

انواع مختلف کرپی آسانسور 

آسانسورها، با تنوع قطعاتی که دارند، از جمله کرپی سیم بکسل آسانسور، یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قسمت‌های خود به شمار می‌آید. بدون این قطعه، عملکرد و عمر مفید آسانسور ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. 
کرپی سیم بکسل آسانسور به سه دسته فولادی، فیبری و پلی استر تقسیم می‌شود. هنگام خرید، کرپی بهتر است به کیفیت این قطعه توجه کنید زیرا وزن سیم بکسل بستگی به کیفیت آن دارد.

کرپی آسانسور چیست؟

کرپی آسانسور، یکی از اجزای حیاتی در ساختار آسانسور است که برای اتصال سیم بکسل به سربکسل استفاده می‌شود. این قطعه از جنس فولاد ساخته شده و با داشتن استحکام و مقاومت بالا، نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح آسانسور دارد. درباره کرپی آسانسور/نصب و نقش کرپی سیم بکسل آسانسور بیشتر خوانید.

انواع سیم بکسل آسانسور

کرپی آسانسور انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها برای ساختمان‌هایی با ارتفاع به خصوصی مناسب هستند. کرپی‌های آسانسور بر اساس جنسی که دارند دسته بندی می‌شوند. 

  1. کرپی سیم بکسل فولادی
  2. کرپی آسانسور فیبری
  3. کرپی سیم بکسل آسانسور پلی استر

 

کرپی سیم بکسل فولادی:

   این نوع کرپی از جنس فولادی است و مقاومت بالایی در برابر فشار و وزن دارد. معمولاً در ساختمان‌های با ترافیک شلوغ یا نیاز به جابه‌جایی بارهای سنگین استفاده می‌شود. 

 

کرپی آسانسور فیبری:

   این نوع کرپی برای آسانسورهایی با وزن کمتر یا سبک‌تر مناسب است. جنس آن از پلیمری است که مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی دارد. اما برای ساختمان‌های بلند توصیه نمی‌شود. 

 

کرپی سیم بکسل آسانسور پلی استر:

   این نوع کرپی از الیاف پلی استر ساخته شده است و برای ساختمان‌های با ارتفاع متوسط یا کمتر مناسب است. مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی و وزن سبک، از مزایای این نوع کرپی است.

 

کرپی یا یوبولت ها(UBolt)

نصب کرپی آسانسور و اهمیت قطر سیم بکسل

کرپی سیم بکسل آسانسور، یکی از قطعات بسیار حیاتی در عملکرد آسانسور است ، به همین دلیل اطمینان از کارکرد صحیح آسانسور امری بسیار حیاتی است. سیم بکسل، یکی از اجزای اصلی آسانسورها اسا که از ترکیب تعدادی رشته سیم فلزی ساخته می‌شود. برای بستن کرپی آسانسور، آگاهی از قطر سیم بکسل‌ها بسیار حیاتی است. به طور معمول، در آسانسورها از سیم بکسل‌هایی با قطرهای 8، 10، 11 و 12 میلی‌متر استفاده می‌شود، اما پرکاربردترین آنها سیم بکسل‌های 8 و 10 میلی‌متری هستند.
درباره نصب کرپی آسانسور/مزایا و اهمیت قطر سیم بکسل بیشتر بخوانید.