نصب کرپی آسانسور/مزایای استفاده و اهمیت قطر سیم بکسل

نصب کرپی آسانسور/مزایا و اهمیت قطر سیم بکسل

نصب کرپی آسانسور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا به منظور اطمینان از کارکرد صحیح آسانسور، نصب صحیح و استاندارد قطعات امری بسیار حیاتی است. در ادامه، روش صحیح نصب کرپی آسانسور به دقت شرح داده شده است.

  • تطبیق شماره کرپی با قطر سیم بکسل : هر کرپی دارای شماره‌ی مخصوصی است که با توجه به آن باید عمل شود. این شماره باید با قطر سیم بکسل همخوانی داشته باشد.
  • بستن کرپی به صورت استاندارد : کرپی‌ها باید به صورت استاندارد و دقیق بسته شوند. آنها باید در یک راستا و یک جهت بسته شوند، با مهره‌ها پایین و قسمت U شکل آنها به سمت بالا طرف سر کوتاه‌تر سیم بکسل.
  • تعداد کرپی بر اساس قطر سیم بکسل : تعداد کرپی‌ها بر اساس قطر سیم بکسل مشخص می‌شود؛ با این حال، معمولاً از 3 کرپی در محکم کردن حلقه سیم بکسل استفاده می‌شود.
  • حفظ صحیح نیروی کششی سیم بکسل : حفظ صحیح نیروی کششی سیم بکسل بسیار حیاتی است. بنابراین، فواصل بین کرپی‌ها باید به دقت حفظ شود و اولین کرپی با فاصله 8 برابر قطر سیم بکسل باید بسته شود.
  • در زمان سفت کردن مهره‌ها، به قطر سیم بکسل دقت ویژه داشته باشید و مهره‌ها را به اندازه 1/3 قطر اولیه آنها سفت کنید.

کرپی چیست؟ کرپی در واقع پیچ دو سر رزوه ای است که با استفاده از ماشین‌های خم کاری تخصصی به شکل U خم شده است. کرپی ها یکی از اتصالات پرمصرف است که در انواع صنایع و کاربرد های صنعتی از ان استفاده میشود. درباره کرپی بیشتر بخوانید. کرپی چیست؟ /قیمت کرپی/تولید وپخش 

کرپی سیم بکسل آسانسور چیست ؟

کرپی سیم بکسل آسانسور، یکی از قطعات بسیار حیاتی در عملکرد آسانسور است . این قطعه یکی از از قطعات مکانیکال آسانسور محسوب می شود که از ابتدای اختراع آن به کار گرفته می‌شود. این قطعه باعث بهبود عملکرد و کاهش مشکلات آسانسور می‌شود. درباره کرپی آسانسور بیشتر بخوانید.  کرپی آسانسور/نصب و نقش کرپی سیم بکسل آسانسور

مزایای استفاده از کرپی آسانسور

استفاده از کرپی آسانسور مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای استفاده از کرپی آسانسور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش صدای آسانسور : نصب کرپی آسانسور منجر به کاهش صدای تولید شده توسط آسانسور می‌شود، بدون توجه به سرعت حرکت آن.
  • کاهش مصرف انرژی : استفاده از کرپی آسانسور منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در هنگام جابه‌جایی کابین آسانسور می‌شود.
  • افزایش ایمنی : نصب کرپی سیم بکسل آسانسور به طور قابل توجهی ایمنی آسانسور را افزایش می‌دهد و حوادث ناخوشایندی مانند سقوط آسانسور را کاهش می‌دهد.
  • افزایش عمر مفید سیم بکسل : استفاده از کرپی آسانسور باعث افزایش عمر مفید سیم بکسل می‌شود و از سایش و خرابی زودرس آن جلوگیری می‌کند.
  • افزایش بار تحمل سیم بکسل : این قطعه باعث افزایش تحمل و مقاومت سیم بکسل می‌شود.
  • دوام و ماندگاری بالا : عمر مفید کرپی‌های آسانسور، بستگی به تراکم استفاده از آسانسور دارد، اما به طور کلی بین 10 تا 15 سال است.

انواع سیم بکسل آسانسور

کرپی آسانسور انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها برای ساختمان‌هایی با ارتفاع به خصوصی مناسب هستند. کرپی‌های آسانسور بر اساس جنسی که دارند دسته بندی می‌شوند.
درباره انواع مختلف کرپی آسانسور بیشتر بخوانید.

قطر سیم بکسل در نصب کرپی آسانسور

سیم بکسل، یکی از اجزای اصلی آسانسورها، از ترکیب تعدادی رشته سیم فلزی ساخته می‌شود. این سیم‌ها به صورت تابیده به هم، به دور یک هسته مفتولی از جنس فولاد قرار می‌گیرند. جنس هسته مرکزی سیم بکسل تاثیر مستقیمی بر انعطاف آن دارد و بنابراین، سیم بکسل‌ها با توجه به جنس هسته‌ی مرکزی خود (مانند پنبه، کنف، فولاد، پروپیلن)، انواع و کاربردهای مختلفی دارند.

  • برای بستن کرپی آسانسور، آگاهی از قطر سیم بکسل‌ها بسیار حیاتی است. به طور معمول، در آسانسورها از سیم بکسل‌هایی با قطرهای 8، 10، 11 و 12 میلی‌متر استفاده می‌شود، اما پرکاربردترین آنها سیم بکسل‌های 8 و 10 میلی‌متری هستند.
  • برای اندازه‌گیری قطر سیم بکسل‌ها معمولاً از وسیله‌ای به نام کولیس استفاده می‌شود. این اندازه‌گیری باید در قسمت مستقیم سیم بکسل در دو نقطه‌ای که حداقل یک متر از هم فاصله داشته باشند، انجام شود.
  • در هر دو نقطه، بیشترین فاصله بین دو انتهای رشته مقابل هم با کولیس اندازه‌گیری شود. میانگین این ارقام، قطر واقعی سیم بکسل را مشخص می‌کند.