زنجیر نقاله/زنجیر نوار نقاله استیل-پلاستیکی/مستقیم-چرخشی

زنجیر نقاله

انواع زنجیر نقاله – زنجیر مستقیم و چرخشی


مشخصات کانوایرهای زنجیری تخت

 

 

فروش انواع زنجیر نقاله تخت – مستقیم و چرخشی – زنجیر تخت کانوایر

پخش انواع زنجیر کانوایر پلاستیکی و استیل

زنجیر انواع نقاله های تخت (tabletop chain)

 

زنجیر نوار نقاله تخت چیست؟

 

نقاله های تخت زنجیری و یا  نقاله های (TTC) از نقاله های بسیار کاربردی هستند. که جهت جابجایی-لیبل گذاری و یا پرکردن در انواع کارخانجات مختلف جهت حمل انواع محصولاتی مانند بطریهای شیشه ای و پلاستیکی فلزی و یا جعبه های مواد غذایی مورد مثل تسمه نقاله ها  استفاده قرار میگیرند.  (این نوع از زنجیر های نقاله بیشترین شباهت و عملکرد را با تسمه نقاله های مدولار پلاستیکی دارند. و تفاوت اصلی آنها با تسمه مدولار پلاستیکی در ابعاد عرض میباشد که کمتر است. )

 

 

انواع کمربند و زنجیر نقاله های  (TTC)

 

در نقاله های تخت زنجیری از 3 مدل زنجیر استفاده میشود.

  1. در نوع اول صفحه رویی یک جز لاینفک زنجیراتصال است
  2. در نوع دوم صفحه رویی که با محصول برخورد دارد روی زنجیر اصلی قرار می گیرد
  3. در نوع سوم که قابل انعطاف است زنجیر نقاله چرخشی یا multiflex یا EWAB نامیده میشود از اتصال کروی برای ایجاد انعطاف پذیری بالاتر استفاده می شود.

انواع مدل های زنجیر نقاله تخت


 زنجیر نقاله پلاستیکی و فلزی با فرم های خاص

 

هر سه مدل از این زنجیر های نقاله با انواع مدل های مختلف و پیکربندی های خاص جهت کاربرد های مختلف ساخته میشوند. برای مثال : در بعضی از موارد در قسمت رویه زنجیر  غلتکهایی برای استفاده در تجمع مواد با فشار پائین افزود میشود.  و یا یک مغزی لاستیکی را می توان روی زنجیر افزود تا بتوان محصول را در شیب رو به بالا حمل کرد. 

 در بعضی از موارد از پنجه های گیرنده  نیز می توان استفاده کرد، وقتی که دو زنجیر رو به رو برای گرفتن محصول جهت حمل آن بدون تکیه گاه زیرین استفاده شود. 

 

کاربرد و مشخصات انواع زنجیر نقاله پلاستیکی و استیل


زنجیر نقاله پلاستیکی – زنجیر نقاله استیل

 

از نقاله زنجیری غالبا در کارخانه بطری های شیشه ای و پلاستیکی استفاده می شوند. در ابتدا زنجیر نقاله در نقاله های  TTC فقط در نوع مستقیم موجود بود.اما امروزه در  کانوایر های TTC از (زنجیر چرخشی نقاله) استفاده میشود. این نوع از زنجیر با سطح انعطاف پذیر جانبی، تنوع بیشتری به نقاله های زنجیری بخشیده است.

این زنجیر اجازه می دهند کانوایرها نیز سریع تر حرکت کنند. زیرا لبه های تغییر جهت منبع ناپایداری محصول بوده و سرعت انتقال را شدیدا کاهش می دهند.  عرض زنجیرهایی که به صورت استاندارد تولید و عرضه میشود، در محدوده پهنایی از  5 تا 30 سانت میباشد. این زنجیر ها در انواع پلاستیکی استیل یا فولادی با فولاد زنگ نزن موجود است. برخی سازندگان آنها را با فرمولاسیون پلاستیکی خاصی ارائه می دهند که دارای ®microban برای محدود کردن رشد باکتری می باشند.

 

 

کانوایر های TTC


زنجیر های پلاستیکی – زنجیر های استیل – مستقیم و یا چرخشی

 

(زنجیر های پلاستیکی و یا استیل ، مستقیم و یا چرخشی) در کانوایر های TTC برای جابه جایی محصولات متنوعی به کار می رود.

بطریهای شیشه ای و پلاستیکی، جعبه های غلات، کاغذ توالت و تقریبا هر آنچه که باید در یک ردیف نگه داشته شود.  به یاد داشته باشید که وقتی بر روی یک کانوایر، مخزن حاوی مایعات حمل میشود. چه سودا چه محلول آرایشی و فر مو و چه شربت افراد باشد. در نقطه ای روی کانوایر ریخته می شود و می تواند روی توان مورد نیاز برای کشش کانوایر اثر بگذارد. اگرچه متغیرهای زیادی روی کیفیت روانکاری اثر می گذارند که درک این اثرات به تجربه و آزمایش نیاز دارد.

کانوایر و یا نقاله های  تخت زنجیری اغلب برای محصولاتی مانند بطری یا قوطی که لازم است. برای لیبل گذاری پر کردن و مانند آن قائم باشند، به کار می روند. وقتی محصول از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می شود. محصول به طور عادی در یک صف برای ساده سازی انتقال، نگه داشته می شود. هر زمان که دو محصول کنار هم قرار گیرند ممکن است موجب گیر کردن آنها شود و کار اضافه برای در یک ردیف کردن آن لازم باشد.  یک ترفند برای جلوگیری از این اشکال آن است. که ریلهای راهنما را تا پهنای یک و دو سوم قطر محصول باز کنیم. با این روش دو محصول هرگز کنارهم قرار نمی گیرد، و وقتی ریلهای راهنما به اندازه پهنای یک محصول جمع شوند هیچ تداخلی ایجاد نمی شود.

 

 

جزئیات کاربری زنجیر نوار نقاله


 

این یک روش ساده برای ایجاد تجمع خطی محصولات روی زنجیر است. توجه شود که تمام ظروف به صورت یکسانی جهت گرفته اند، به طوریکه وقتی آنها وارد ماشین پرکن میشوند لوله پرکن در مکان درست قرار خواهد داشت. در این کاربرد خاص، یک کانوایر زنجیری انعطاف پذیر چند سویه با شعاع چرخش کوچکتر استفاده شده است. وقتی سعی شود محصولات به تدریج به یک خط هدایت شوند، نمی توانید ریلهای راهنما را به سادگی تنگ کنید. این موضوع وضعیتی را ایجاد می کند که پل زنی نامیده می شود که دو یا چند محصول سعی می کنند از یک قیف در یک لحظه عبور کنند و کنار همدیگر گیر می کنند. فشار حاصله توسط زنجیر نقاله چرخشی و یا محرک، اقلام را در یک پل نگه می دارد. ظروف گرد را به یک خط در آوردن، راحت تر از این کار برای ظروف غیر گرد است.

وقتی قرار است ظروف گرد در یک خط قرار داده شوند، ریلهای راهنمای غلتکدار يا دانه تسبیحی برای یک یا دو طرف زنجیر (کانوایر) لازم است. این نوع ریلهای راهنما در حال حاضر توسط سازندگان مختلف ارائه می شود. هدف ریل راهنمای دانه تسبیحی آن است که با ایجاد یک سطح ناصاف، پل زنی محصول کاهش یابد و حتی حذف شود. جنبه دیگر هدایت محصول به یک خط، نیاز به افزایش سرعت زنجیر است. این کار با استفاده از یک سری زنجیر تخت نقاله ( TTC) که به ترتیب با سرعت بالاتری حرکت می کنند، انجام می شود. توجه شود که یک سیستم محرکه برای حرکت آخرین یا سریع ترین کانوایر و سپس یک سری زنجیر غلتکی و چرخ زنجیر برای حرکت کانوایرهای آهسته تر بعدی به کار میرود.

 

زنجیر تخت نقاله پلاستیکی (چرخشی و مستقیم)


این زنجیر ها یا به صورت مستقیم و یا چرخشی ساخته می شوند.جنس این زنجیر ها از مواد پلاستیکی ساخته میشوند. مقاومت در برابر سایش- کشش-ضربه -گرما و سرما از مزایای این زنجیر ها می باشد

از این نوع زنجیر های تخت به دلیل سازگاری آنها و بهداشتی بودن در انواع صنایع غذایی آشامیدنی – دارویی – بهداشتی و بسته بندی  استفاده می شود.

زنجیر تخت نقاله استیل(چرخشی و مستقیم)


این زنجیر ها انواع مختلفی دارند که هر کدام را برای کارهای  خاص مورد استفاده قرار می گیرند.جنس  این زنجیر ها میتواند استیل بگیر420 و یا استیل نگیر 304 باشد .این زنجیر ها به صورت چرخشی و مستقیم ساخته می شوند.

این زنجیر ها در انواع صنایع غذایی،دارویی ،بهداشتی و بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند. شعاع چرخش نوع چرخشی این زنجیر ها (زنجیر استیل نقاله چرخشی) در عرض 8 سانت 45سانت و در عرض 11 سانت 60 سانتیمتر می باشد.

زنجیر نقاله قورباغه ای


جنس و آلیاز این زنجیر ها از پلاستیک و و جنس  pom می باشد. این زنجیر ها در برابر در سایش ، شکستن و فشار  مقاوم  می باشند. این زنجیر ها به  درجه آزادی چند جهته و شعاع چرخش کوچک دارند.

این زنجیر ها یکی از کارآمد ترین زنجیر ها جهت حمل کارتن های صنایع  دارویی و صنایع لبنیاتی و غذایی می باشند.

 تسمه پلاستیکی مدولار اولین بار در سال 1971 توسط شرکت اینترالوکس ابداع شد. این نوع از کمربند های نقاله یکی از پر مصرف ترین و مناسب ترین تسمه نقاله ها در کنار تسمه pvc جهت استفاده و جابجایی مواد بهداشتی و خوراکی میباشند.