نوار نقاله های زیپ دار وقابل گسترش/مشخصات نقاله های زیپ دار و جمع شونده

کوبن راه

کاربرد و مشخصات نقاله های زیپ دار و نوار نقاله هایی با قابلیت باز و بسته شدن

 

نوار نقاله زیپ دار

نوارهای زیپ دار یکی از اولین انواع نوار نقاله های محصور هستند. این نوارها از یک نوار پایه تخت با دو دیواره جانبی قابل انعطاف در لبه های نوار پایه تشکیل شده اند. تسمه نقاله پایه از لایه های الیافی متصل شده توسط مواد لاستیکی تشکیل شده است تا مقاومت کلی و کشش خوبی داشته باشد.

دیواره ها نیز از لاستیک یکپارچه با لبه های دندانه دار ساخته شده اند. این نوارها به علت انباشت مواد و گیر کردن دندانه ها به تدریج منسوخ شده اند.

نوار نقاله های قابل گسترش

نوار نقاله های قابل گسترش شبیه نوار نقاله های استاندارد هستند با این تفاوت که در قسمت سر از تعدادی طبلکهای متحرک که نوار دور آنها پیچیده شده تشکیل یافته اند. با گسترش دنباله نوار، طبلک ها به طرف هم حرکت می کنند و نوار نقاله های قابل گسترش شبیه نوار نقاله های استاندارد هستند.

با این تفاوت که در قسمت سر از تعدادی طبلکهای متحرک که نوار دور آنها پیچیده شده تشکیل یافته اند. با گسترش دنباله نوار، طبلک ها به طرف هم حرکت می کنند و مقدار نوار ذخیره شده را کاهش می دهند. این واحدها معمولا 30 تا 122 متر (100 تا 400 فوت) نوار ذخیره دارند و به نوار اجازه افزایش طول15 تا 61 متر (50تا 200 فوت) را می دهند.

دنباله نوار همانند یک تغذیه کننده برای خود نوار عمل می کند. با پیشروی نوار پایه های اتصال سریع قرقره و رولیک اضافه می شوند و با میله های مخصوصی به پایه قبلی متصل می شوند . این نوار نقاله ها در ترکیب با ماشین های تونل زنی یا ماشین های استخراجی رعال کاربرد گسترده ای در معادن زیرزمینی زغالسنگ دارند.