بافت طنابی تسمه نقاله و نوار های چند لایه

بافت طنابی 

این نوع بافت تارهایی مقاوم و بسیار سبکی دارد و پودهای بافته شده تنها وظیفه حفظ ساختمان نوار در زمان تولید را بر عهده دارند. 
بافت طنابی در ترکیب با لاهای بافت ساده لاشه نوار را تشکیل میدهند.  الیاف استفاده شده توسط سازندگان تنوع زیادی دارند. پنبه ابریشم مصنوعی ، نایلون و پلی استر هم به صورت خالص و هم به صورت ترکیبی استفاده وسیعی دارند. 
 
ترکیب های متداول تار پنبه پود ،نایلون تار ابریشم مصنوعی پود ،نایلون تار پلی استر پود نایلون هستند. 
 
الیاف لاشه با ترکیبات الاستومری اشباع میشوند چنانچه بیش از یک لا وجود داشته باشد یک پوشش سطحی از این ترکیبات معمولاً بین لایه ها قرار میشود . در مورد نوارهای بافت متراکم ،PVC لاشه با پلاستیزول ” PVC مایع داده اشباع میشود.
بافت طنابی

نوار چندلا 

لاشه چندلا معمولاً از سه یا چند لا یا لایه از الیاف بافته شده که توسط یک ترکیب الاستومری به هم چسبانده شده اند تشکیل شده است. از نظر عملی تعداد لاها معمولاً به حداکثر هشت لا محدود می.شود
نوارهای چندلا براساس درجه کشش با علامت MP استاندارد می.شوند این نوارها پرکاربردترین نوع نوار از اواسط دهه ۶۰ بوده اند اما امروزه غالباً توسط نوارهای کم لا جایگزین شده اند.
 
 

نوار کم لا 

 این نوارها از لاشه هایی با تعدادلاهای کمتر از نوارهای معمولی تشکیل شدهاند یا اینکه بافتهای خاصی دارند که مفهوم لا را ندارد.  لاشه های الیافی این نوارها از الیاف مصنوعی مقاوم مانند نایلون پلی استر یا ترکیبی از آنها با بافت ساده یا با طرح های خاص تشکیل شده اند.  بافت لاهای آنها ساده یا تار مستقیم است. کاربرد آنها همانند نوارهای چند لاست.
 
نوار چندلا

تسمه نقاله برزنتی  

چه موقع از تسمه الواتور برزنتی استفاده می شود؟

تسمه نقاله لاستیکی

 در چه مواردی از تسمه نقاله لاستیکی استفاده می شود؟