پیچ اتاقی سرگرد

اتصالات سرکرد/پیچ های اتاقی

پیچ های سرگرد همانند انواع اتصالات رزوه ای bolt مانند پیچ و مهره های شش گوش-اتصالات کرپی و غیره برای اتصال و نصب در انواع تجهیزات تسمه نقاله و صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

 

انواع پیچ های سرگرد

  • پیچ های سر گرد با گردنی مربع شکل
  • پیچ های سر گرد سرمخروطی

 

پیچ های سر گرد با گردنی مربع شکل

اتصالات پیچهای مهره خور سرگرد برای بستن و اتصال قطعات چوبی ، فلزی و یا لاستیکی که سوراخهای مربع شکل در آنها تعبیه شده، بکار میروند. اکثر این اتصالات دارای یک سر گرد با گردنی مربع شکل در زیر سر پیچ هستند. گردن مربع شکل این پیچها مانع از چرخش آنها در درون قطعه میشود.

 

پیچ های سر گرد سرمخروطی

بعضی از پیچهای سر گرد دارای سرهای گرد مخروطی میباشند این پیچها و اتصالات وقتی بکار میروند که باید سر پیچ با سطح چوب یا فلز مربوطه و یا تسمه تراز شود . و یا از پیچ های سر تخت با قطر سری در حد سه برابر بدنه پیچ به نام پیچهای قاشقک نقاله در الواتور های بالابر برای اتصال قاشقک ها به تسمه استفاده میشوند.

پیچ های سرگرد قاشقک های الواتور
پیچ های سرگرد


مشخصات پیچهای مهره دار و خودکار سرگرد بوسیله انجمن مهندسین مکانیک آمریکا تهیه و بوسیله سازمان استاندارد آمریکن نشنال توسعه یافته است طول پیچهای مهره دار سرگرد و با گلویی مربع شکل از انتهای نوک رزوه دار تا بالای سر آن اندازه گیری میشود. بسیاری از پیچهای مهره دار سر گرد در ساختمان این واگنهای مزرعه بکار میروند