پیچ دو سر رزوه کراس آرم

پیچ و مهره دو سر رزوه کراس آرم

پیچ و مهره دو سر رزوه کراس آرم نقش مهمی در انتقال نیروها دارند. این پیچ‌ها از طریق اتصال مهره‌های چشمی به یکدیگر، نیروی وارد بر کنسول و کراس آرم‌ها را به حداقل می‌رسانند.

 

پیچ دو سر رزوه کراس آرم

پیچ دو سر دنده در پایه‌های کششی یا انتهایی به منظور افزایش استحکام سازه‌ها و اتصال کنسول‌های کراس آرم استفاده می‌شود. این پیچ‌های 16 میلی‌متری به صورت سرتاسری از پایه‌های بتنی و کنسول‌ها عبور می‌کنند. جنس این پیچ‌ها گالوانیزه است.

درباره پیچ دو سر رزوه بیشتر بخوانید.
پیچ دو سر رزوه ، که در بازار به نام استادبولت نیز معروف است، نوعی پیچ است که در هر دو انتهای خود رزوه دارد. این طراحی به گونه‌ای است که هر دو سر پیچ قابل استفاده هستند و طول رزوه‌ها در هر دو انتها برابر است. این پیچ‌ها همچنین در دسته A2 قرار می‌گیرند.

لیست قیمت پیچ دو سر رزوه کراس آرم سایز 16

مهره‌های پیچ دو سر رزوه کراس آرم

مهره‌های چشمی عمدتاً برای بستن و مهار اتصال پیچ‌های دو سر رزوه به کار می‌روند. جنس این مهره‌ها باید متناسب با جنس پیچ باشد و طبق قانون اصلی، جنس پیچ و مهره نباید یکسان باشد.
مهره‌های چشمی در دو قسمت انتهایی پیچ‌های دو سر رزوه در پایه‌های کششی استفاده می‌شوند. قطر این مهره‌ها بر اساس پیچ‌های مورد استفاده تعیین می‌شود. استفاده از مهره‌های چشمی موجب پایداری بیشتر کراس آرم و همچنین اتصال بهتر مقره بشقابی لینک کششی می‌گردد.

کراس آرم یا کنسول

کراس آرم چیست؟ 

کراس آرم یا کنسول برای نگهداری هادی‌ها و مقره‌ها روی تیرها استفاده می‌شود. کراس آرم نوعی کنسول به شکل بازوی متقاطع با پایه (به شکل صلیب) است که در شبکه‌های توزیع برق به طور گسترده استفاده می‌شود.
ساخت انواع کنسول و کراس آرم با اشکال مختلف ممکن است، اما معیارهای الکتریکی و مکانیکی طراحی کنسول اهمیت دارد. انتخاب خطوط توزیع و کراس آرم‌های مناسب با توجه به شرایط آب و هوایی و هادی‌های مختلف و با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی در ساخت و بهره‌برداری، می‌تواند باعث تجدید نظر در طرح آنها شود.

 

انواع پیچ دو سر رزوه کراس آرم

  •  پیچ دو سر رزوه پشت کلفت در طول‌های بلند تولید می‌شود و همراه با چهار مهره و واشر یا چهار مهره و هشت واشر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  •  پیچ دو سر رزوه پشت لاغر نیز در طول‌های بلند تولید شده و با دو مهره و واشر همراه است.