لاستیک سیلیکون مایع / کاربرد لاستیک های مایع سیلیکون

سیلیکون مایع

سیلیکون مایع

در اوایل دهه ۱۹۸۰، شکل جدیدی از مواد سیلیکونی موسوم به لاستیک سیلیکون مایع مورد توجه قرار گرفت. البته این مواد نسل برتر لاستیک های سیلیکونی RTV هستند که به روش افزایشی پخت می شوند . ولی زمان مصرف آنها بیشتر و خواص فیزیکی برتری دارند. از آن جمله می توان به پایداری گرمایی آنها اشاره کرد که مشابه کشپارهای متداولی است که با پروکسید پخت می شوند. قابلیت فراوری این مواد مایع چند صرفه اقتصادی دارد. که از آن جمله می توان هزینه پایینتر تولید، تولید بیشتر و کاهش سرمایه گذاری ثابت در مقایسه با لاستیکهای و تسمه نقالهpvc متداولتر را نام برد.

ورق سیلیکون

لاستیک سیلیکون

از جمله مصارف و کاربرد ورق سیلیکون و یا لاستیک نسوز سیلیکون ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1-صنایع هوافضا  2-غذایی-دارویی  3-ریخته گری-سرامیک سازی  4-آرایشی و بهداشتی  5-طلاکوبی-قالب سازی و ….

لاستیک های مایع سیلیکونی

موادی با گرانروی کم هستند که از شکل مایع تا خمیر در دسترس اند. معمولا به شکل دوجزئی عرضه می شوند و مستلزم اختلاط پیش ازمصرف هستند. این مواد در دمای بالاتر از ۱۱۰°C به سرعت پخت می شوند و وقتی در دماهای بالا (۲۰۰ تا ۲۵۰°C) قالبگیری تزریقی شوند. زمان پخت برای قطعات کوچک به حد چند ثانیه می رسد. چون پرشدن قالب سریع انجام می شود، معمولا برشتگی به وجود نمی آید و عملیات پس پخت هم معمولا ضرورت ندارد. ..

گریس سیلیکون

گریس سیلیکون

کاربرد سیالات و گریس های سیلیکون در دما بالا می باشند.از آن ها به عنوان روان کننده  استفاده می شود. اما استفاده از آنها به عنوان روان کننده مرزی خصوصأ مابین سطوح فولادی تا حدی محدود است. هرچند،

کاربرد و مزایای لاستیک های مایع

اغلب ماشین آلات قالبگیری تزریقی را می توان برای کار با لاستیک های مایع سیلیکونی اصلاح  کرده. علاوه بر آن، چندین دستگاه قالبگیری تزریقی در دسترس است که برای کار با لاستیک سیلیکونی اصلاح شده اند. علی رغم آنکه مواد اولیه قدری گران اند، هزینه کم سرمایه گذاری، سرد بالای پخت، حذف عملیات پرداخت و پوسته گیری و عدم نیاز به عملیات پس پخت، هزینه های بالاسری فرایند را به حدی کاهش می دهد. که گاهی این مواد قادر به رقابت با برخی کشیارهای آلی خواهند بود. یک نمونه از این موارد سرشیشه بچه است. با اینکه گرانتر از کائوچوی طبیعی و  تسمه نقاله لاستیکی است عمر کاری آن به مراتب طولانی تر است. در درازمدت ارزانتر هم تمام می شود.

انواع سیلیکون

انواع سیلیکون ها

همه چیز درباره سیلیکون ها و مواد نسوز: برای بسیاری از شیمیدانان بسپاری، یکی از جالبترین ابداعات دو دهه اخیر، کشف و تولید صنعتی گستره ای از بسپارهای نیمه معدنی و تمام معدنی از جمله بسپارهای سیلیکونی بوده است. به دلیل….

روزن رانی

لاستیک های مایع سیلیکونی در برخی مصارف روزن رانی هم استفاده شده اند، البته در این موارد عمدتا به استفاده از نوار و سیم به عنوان حامل احتیاج است. در مورد چنین موادی به روزن ران پیچی معمولی نیازی نیست، لاستیک مایع سیلیکونی مستقیما از ظرف اختلاط یا تحت فشار به کلگی هدایت می شود. 1

 

 

وولکانش

با استفاده از گرمکن های مادون قرمز یا هوای داغ در گردش انجام می گیرد. از وولکانش به شکل موفقیت آمیز برای پوشش سیم و کابل، الياف نوری، سیم یا کابل احتراق، انواع نوارها و برای بوش بافته از جنس الیاف شیشه به کار رفته است. در روزن رانی این مواد آن است که فراورده های پیچیده را بی نیاز از مواد پایه حلال می توان پوشانید. به این ترتیب، مشکلاتی که هنگام استفاده از حلال بروز می کند، نظير تاول زدن قطعه پخت شده، نیاز به بازیافت حلال و آسیبهای ناشی از مصرف حلال پیش نخواهد آمد. به علاوه، از این طریق می توان روکشهای ضخیمتری را تنها با یک بار عبوردادن از روزن ران بر روی محل نشاند.