استفاده از کرپی یوبولت در فنس کشی و حصار کشی

عضو عمودی نگهدارنده ی توری سیم خاردار و یا مش فولادی به کار رفته در محصور کردن یک محیط به اصطلاح تیر حصار یا پایه فنس نامیده میشود.
در مواردی تیر حصار برای نگهداشتن حصار ساخته شده از چوب نیز به کار میرود. بنابر این تعریف تیر حصار پایه نگهدارنده عضو محصور کننده در زمین و در ارتباط با دیگر قسمت های یک حصار میباشد.پایه فنس به مثاله ستون بوده و ارتباط عمودی حصار را با زمین و ارتباط حصار با دیگر ستونها را تامین می کند.
 
 
.پایه فنس یا تیر حصار
تنوع متریال مورد استفاده برای ساخت تیر حصار بسیار زیاد است .آنچه مهم است امکان قرارگیری تیر حصار در زمین و نصب آسان توری بر روی آن می باشد.
گاهی پایه حصار به صورت مستقیم در زمین نصب میگردد. این روش بسیار سنتی بوده و در اطراف باغ ها و مزارع دیده می شود .
گاهی نصب تیر حصار با کمک یک ورق فولادی انجام میشود به این صورت که ابتدا ورق را در زمین کار میگذارند و سپس تیررا به آن متصل کنند.
در موارد حرفه ای تر ابتدا برای هر پایه ی در زمین کار میگذارند و سپس تیررا به آن متصل می کنند. در موارد حرفه ای تر ابتدا برای هر پایه ی فنس یک فونداسیون به همراه بولتهای فیکس کننده معمولا از جنس میلگرد ساخته میشود و پایه حصار به آن توسط  بست دوسر رزوه پیچ می گردد.
 
 
در موارد حساس علاوه بر توری یا مش ، سیم خاردار نیز بر روی پایه حصار قرار می دهند. در این نوع حصار کشی اصولا یا از پایه حصار دوسر خم استفاده میکنند یا به پایه حصار یک سرخم یک آیتم که میتواند قوطی ، نبشی و یا لوله باشد داده و سیم خاردار را بر روی آن نصب می کنند.

انواع تیر حصار

تیر حصار در نگاه اول از نظر متریال مورد استفاده در ساخت آن میتواند طبقه بندی گردد :
  • چوبی
  • آهنی
  • فولادی گالوانیزه
*
حصار کشی یا همان فنس کشی نوعی محدوه سازی محیطی در اطراف ملک است که در شرایط خاص و طبق قوانین ساخت ساز تعیین میگردد.
/
برای ساخت هر زمین یا ملکی دیواری کشیده میشود تا از ورود افراد یا حیوانات به آن جلوگیری شود؛ اما گاهی پیش می آید که محدوده ملک بسیار بزرگ است که در اینصورت کشیدن دیوار آن هم با ارتفاع بالای دو متر هزینه خیلی زیادی به دنبال خواهد
داشت.
<
در این مواقع معمولا به جای دیوار آجری دور تا دور آن زمین را حصارکشی میکنند به این عمليات حصار کشی میگویند و هزینه آن کمتر از دیوار آجری است و نیز می توان ارتفاع آن را تا بالای سه متر در نظر گرفت.
 
 

Fence pipe

لوله فنس کشی از انواع لوله های مورد استفاده در حصارکشی و فنس کشی در صنایع مختلف باشد. جهت فنس کشی از لوله گالوانیزه گرم استفاده می شود که از مزایای آن می توان به عدم زنگ زدگی در برابر رطوبت و شرایط جوی فضای باز بوده و آبکاری گالوانیزه گرم لایه ای از پوشش روی بر روی لوله و جداره داخل آن مانع رسیدن رطوبت به فولاد و آهن لوله میشود.
جهت لوله فنس کشی جهت ستون ها از لوله ۲ اینچ ،  ۱/۲ _۲ اینچ و ۳ اینچ استفاده میشود.
جهت لوله کمرکش در فنس کشی از لوله ۱ اینچ یا لوله 2-1 اینچ استفاده میشود و بوسیله کرپی و یوبولت به هم محکم شده بوسیله توری گالوانیزه پوشش داده می شود.

مزایای نصب فنس

قبل از اطلاع از آموزش فنس کشی و اجرای آن خوب است با برخی از مزایای استفاده از آن آشنا شوید.
 

 ماندگاری برای چندین سال : استفاده از فنس به خصوص اگر آبکاری و گالوانیزه باشد دوام بالایی را برای شما تضمین میکند عمر مفید این فنسها تا پنجاه سال است و در صورت عدم تماس دائمی با رطوبت عمر آنها بیشتر میشود.

کاهش هزینه : نصب فنس فلزی به دلیل مقرون به صرفه بودن باعث کاهش هزینهها می.شود زیرا هزینه فنس کشی از دیوارکشی یا سایر مصالح ارزان تر است.به علاوه متراژ زمین یا ملک مهم نیست .با فنس کشی به راحتی میتوان آن را تا هر مسافتی پوشاند.

 سرعت بالای نصب : نصب فنس روی دیوار یا دور ،باغ عملیاتی است که به مهارت زیادی نیاز ندارد و هر فردی که توانایی و دانش کمی هم داشته باشد میتواند آن را انجام دهد.

 تنوع بالا : فنس در اشکال ضخامتها و طولهای مختلف ساخته میشود بسته به فنس کشی هر نوع را میتوان انتخاب .کرد در ضمن فنس به صورت کلاف بسته بندی میشود و قیمت آن را بر اساس وزن محاسبه میکنند.

 جابجایی و نگهداری : پس از نصب توری یا همان فنس دیگر به نگهداری خاصی نیاز نیست هر چند ماه یکبار باید کل حصار برای وجود هرگونه ترک یا در رفتگی بررسی شود در این صورت میتوانید از سیم برای تعمیر فنسهای ترک خورده استفاده کنید.

 ایجاد امنیت : فنس کشی ضمن محافظت از زمین و محصولات ،باغ از زمین در برابر مزاحمان محافظت میکند و زیبایی محیط هم چندین برابر میشود

قیمت فنس کشی دور باغ و زمین

امروزه فنس کشی بسیار گسترش یافته و در مکانهای مختلفی میتوانید از آن استفاده کنید. قیمت فنس کشی به جنس متریال و مساحت مکان بستگی دارد .

مطالب مرتبط :

کاربرد بست کابل-بست لوله/ کرپی لوله /بست یوبولت

کرپی pick-up در تاسیسات/کاربرد تکیه گاه PICK-UP