مهارکش – پیچ تنظیم دو طرفه چیست/کاربرد -مشخصات-فروش

مهارکش

پیچ تظیم دو طرفه و(turnbuckles) یا مهار کش چیست ؟

 

پیچ تنظیم دو طرفه و یا مهار کش وسیله اس برای تنظیم کشش سیم بکسل ،کابل،زنجیر ها،تسمه و سایر تجهیزات کشنده است. و معمولا از دو قسمت رزوه دار تشکیل شده که یکی به انتهای یک حلقه ی فلزی کوچک پیچ شده و قسمت دیگر قلاب دار یا گیره ای است . جهت رزوه این دو قسمت برخلاف هم است برای تنظیم مقدار کشیدگی لازم با پیچاندن قسمت حلقه ای مرکزی ، این دو قسمت به یکدیگر ، نزدیک یا دور میشوند. این وسیله از جمله تجهیزات مورد استفاده در سیستم باربرداری است که به ویژه هنگام کار با اسلینگ ها کاربرد فراوانی دارد. پیچ تنظیم دو طرفه از آلیاژ فولاد آهنگری شده با فاکتور طراحی حداقل 5 ساخته می شود. کاربرد این وسیله بیشر در مواقعی است که در سیستم ، ارتعاش وجود دارد و این ارتعاش باید به گونه ای توسط قفلها و پین ها مهار شود . پیچ تنظیم دو طرفه مانند سایر متعلقات باربرداری باید مورد تست و بازرسی قرار گرفته و نتایج آن به طور واضح روی بدنه و گواهی نامه ی سلامت فنی آن نوشته شود. قبل از هر گونه استفاده و هنگام برگشت آن به انبار ،این وسیله باید مورد بازرسی قرار گیرد.

سیم بکسل/آسانسور-جرثقیل

سیم بکسل چیست ؟

اولین طناب فلزی و سیم بکسل در تاریخ 23 جولای 1834با قطر 18 میلیمتر، با سه استرند و چهار مفتول فلزی ساخته شد. 

طریقه استفاده  و مزایا و معایب مهار کش ها

از جمله مزیت های مهارکش ها ایجاد نوعی حالت پیوستگی و هم راستایی بین دو اسلینگ یا اسلینگ با قطعه ی کار بوده و از معایب آن می توان به جداشدن دو قسمت پیچ تنظیم دو طرفه هنگام تنظیم طول دلخواه نام برد. طبق استاندارد BS4429 مهر کش ها به چهار دسته ی مختلف طبقه بندی می شوند.

  1. مهارکش چشمی – چشمی
  2. مهارکش چشمی – چنگکی
  3. مهارکش چنگکی – چنگکی
  4. مهر کش دو طرف قلاب دار
زنجیر الواتور USA

زنجیر الواتور 

زنجیر الواتور را میتوان به این صورت تعریف کرد : در بالابر های آسانسوری سطلی  از زنجیر الواتور به عنوان المان کششی و حمل  کننده که قاشقک ها (سطل ها) را به یکدیگر متصل می کند استفاده میشود.